آیا می دانید که دیابتی ها هم می توانند عسل طبیعی را مصرف نمایند؟ چگونه می توان انواع عسل مخصوص بیماران دیابتی را در بازارهای موجود در تهران خریداری نمود؟
شاید همه شما می دانید که یکی از ترکیبات اصلی و مهم تشکیل دهنده عسل طبیعی، مواد قندی ساده موجود در آن با نام های ساکارز، گلوکز و فروکتوز بوده که چیزی نزدیک به 80 درصد ترکیبات تشکیل دهنده آن را شامل شده اند.
حال این نگرانی همواره برای دیابتی ها و حتی افراد دارای اضافه وزن وجود داشته، که آیا می توانند عسل را مصرف نمایند؟ آیا عسلی مخصوص بیماران دیابتی وجود داشته است؟
در مورد افراد دارای اضافه وزن باید این نکته را ذکر نمود که وجود انواع مواد قندی موجود در عسل طبیعی که کاملا اصل باشد، بر خلاف تصور آنها، می تواند سبب افزایش سوخت و ساز بدنشان گردد و حتی روند چربی سوزی و کاهش وزن را می تواند سرعت بخشد. پس افراد دارای اضافه وزن، می توانند با خیال راحت عسل طبیعی را در رژیم غذایی خود بگنجانند. اما دیابتی ها!

مناسب ترین عسل برای دیابتی ها چیست؟

شاید بتوان به جرئت گفت که از میان تمامی افراد با سنین گوناگون و حتی طبع های مختلف، تنها این افراد دیابتی بوده که در مصرف عسل محدودیت هایی را داشته اند و آنها بیش از دیگر افراد باید در انتخاب و تهیه انواع عسل های طبیعی و خرید آن از مراکز خرید معتبر، دقت کافی را داشته باشند.
گفتنی است که عمدتا به بیماران دیابتی انواع عسل های با ساکارز کمتر از 5 درصد تجویز می گردد که امروزه در بسیاری از مراکز فروش معتبر این نوع از عسل ها وجود داشته اند که مخصوص بیماران دیابتی بوده است.
حال شاید برایتان جالب باشد که بدانید، از انواع عسل های طبیعی تولید شده در اکثر مناطق معتدل ایران، عسل آویشن با طبعی گرم و خشک بوده که مشاورین تغذیه، این عسل را به عنوان یکی از مناسب ترین عسل های تولیدی برای بیماران دیابتی معرفی نموده اند.
خوشبختانه امروزه وجود مراکز خرید معتبر اینترنتی و نمایندگی های معتبر در شهر تهران، نگرانی را برای بیماران دیابتی از میان برده و آنها می توانند با سفارش انواع عسل های مخصوص دیابتی ها، از خواص و فواید بی نظیر این ماده ی غذایی و دارویی غافل نبوده و آن را با قیمت مناسبی هم تهیه نمایند.