آیا می دانید که بره موم چگونه مورد استفاده افراد قرار گرفته و چه خواصی داشته است؟ چگونه می توان بره موم اصل را در بازارهای تهران با قیمت خوبی خریداری کرد؟
بره موم را هم در کندو عسل و هم برای درمان بسیاری از بیماری ها مانند سرطان، از دسته فرآورده های مهم و ارزشمند زنبورعسل شناخته اند و امروزه در بازارهای فروش محصولات زنبورعسل، در اشکال گوناگونی به فروش رسیده است.
باید گفت که بره موم ماده ای تیره رنگ، حاوی انواع ترکیباتی چون رزین و شیره درختان، گرده و موم بوده که خب می تواند خواصی چون ضدباکتریایی، ضدآلودگی و آنتی اکسیدانی را داشته باشد و سرشار از مواد معدنی و ویتامینی نیز باشد.
در کندو عسل، بره موم در ابتدای ورود به کندو وجود داشته تا پاهای زنبورهای کارگر دائم در حال رفت و آمد را ضدعفونی کند و مانع از شیوع انواع آفت ها و بیماری ها به داخل کندو شده است.
گفتنی است که باید توجه به این امر که بره موم توانسته خواص مفید دارویی و درمانی را برای انسان ها داشته باشد، امروزه در بازارهای فروش محصولات زنبورعسل، به صورت پودر، عصاره، قرص، کپسول و حتی کرم بره موم، موجود بوده و در قیمت های گوناگونی به فروش رسیده است.
شایان ذکر که پودر و عصاره بره موم، از مواد موثره ی بیشتری برخوردار بوده و می تواند با بدن انسان ها سازگارتر باشد و به راحتی هضم و دفع گردد. حال آیا می دانید که برای مصرف بره موم خالص و اصل، چه خواصی را برشمرده اند؟

بره موم اصل

خواص درمانی بره موم

همانطور که متوجه شدید، بره موم هم نقش مفیدی را در کندو عسل داشته و هم با توجه به ترکیباتی که دارا بوده، توانسته در درمان بسیاری از بیماری ها، خواص مفیدی را برای انسان ها داشته باشد.
آزمایشات گوناگون نشان داده که خواص آنتی اکسیدانی بره موم، می تواند مصرف این ماده را در جلوگیری از تشکیل رادیکال های آزاد و عدم ایجاد تومورهای سرطانی مفید واقع گرداند و امروزه مصرف آن، از خواص ضدسرطانی بسیار زیادی برخوردار بوده است.
شاید برایتان جالب باشد که بدانید؛ موم و بره موم، از جمله فرآورده های ناب زنبورعسل نام داشته اند که بیشتر از بدن انسان ها، با پوست آنها سازگاری بیشتری دارند و امروزه از این مواد ارزشمند، در ساخت انواع لوازم آرایشی بهداشتی بهره برده اند و یکی از فرآوره های مفید بره موم هم، کرم بره موم بوده که اثرات مثبت درمانی را بر مشکلات پوستی انسان ها، داشته است.
در حال حاضر در فروشگاه های معتبر فروش انواع محصولات و فرآورده های زنبورعسل ایرانی، که نژادی از زنبورهای معمولی و مشهور در تولید میزان بالایی از بره موم بوده، انواع بره موم خالص و اصل، با قیمت بسیاری، در بازارهای شهر تهران به فروش رسیده و مشتریان می توانند با کارشناسان در این حوزه، ارتباط مستقیم داشته باشند.