آیا می دانید که انواع گرده گل همراه با ترکیبی از عسل طبیعی، چه تأثیرات درمانی را داشته است؟ چگونه می توان از قیمت گرده گل عسل در بازارهای شیراز، آگاهی پیدا کرد؟
گرده گل از دسته فرآورده های بی نظیر و پرخاصیت زنبورعسل شناخته شده که با توجه به دارا بودن تعداد فراوان پروتئین ها و مواد مغذی، می تواند خواص منحصربفرد دارویی و درمانی را برای انسان ها داشته باشد.
گرده گل ماده ای ارزشمند بر روی پرچم گل های گیاهان بوده که زنبورهای کارگر آن را برای تغذیه لاروها و نوزادان زنبورعسل، جمع آوری کرده و به داخل کندو عسل آورده اند.
شایان ذکر که زنبورداران با استفاده از نصب تله گرده گیرهایی در مسیر ورود به کندو عسل، انواع گرده گل مرغوب و خالص را جمع آوری کرده و آن ها را به صورت پودر خالص و در بسته بندی های با گرم های گوناگون، روانه بازارهای فروش نموده اند.

ترکیبات گرده گل خالص

گرده گل حاوی بیش از 50 درصد کربوهیدرات، 30 تا 40 درصد انواع پروتئین، بیش از 3 درصد انواع مواد معدنی، کمتر از 2 درصد دارای اسیدهای چرب ضروری بوده که این ماده را، تبدیل به ماده ای ارزشمند برای درمان بسیاری از مشکلات و بیماری ها، نموده است.
مصرف کنندگان گرده گل باید این نکته را بدانند که با توجه به ورود انواع گرده گل های خارجی و بدون مجوز بهداشتی به بازاهای کشور، امکان وجود انواع گرده گل های آلوده وجود داشته که عدم مصرف آنها، خیلی بهتر از مصرف یک گرده گل آلوده می باشد.
با توجه به اینکه گرده گل به صورت پودر خالص در بازار موجود بوده، بهترین طریقه مصرف آن، همراه با عسل طبیعی بوده که توانسته خواص مفید دارویی و درمانی را دارا باشد.

گرده گل عسل

خواص مصرف گرده گل عسل

همانطور که متوجه ترکیبات خاص و بسیار مهم موجود در یک گرده گل و اهمیت مصرف گرده گلی خالص و بدون آلودگی شدید، باید گفت که مصرف این ماده توانسته اثرات مثبت دارویی و درمانی را برای انسان ها داشته باشد و امروزه از آن با نام غذای کامل یاد کرده اند.
گرده گل می تواند در درمان ضعف بدن و افزایش مقاومت و سیستم ایمنی بدن مفید باشد و توانسته در درمان حساسیت ها و آلرژی ها نیز موثر باشد.
گفتنی است که گرده گل، سرشار از ماده معدنی روی بوده و می تواند در درمان مشکلات و بیماری های پروستات موثر باشد. همچنین شایان ذکر که گرده گل به سبب دارا بودن هیستیدین، می تواند منجر به به افزایش هموگلوبین خون گردد و مصرف آن به بیماران دارای کم خونی نیز توصیه گردیده است.
امروزه در بازارهای خرید و فروش محصولات زنبورعسل در شهر شیراز، شما می توانید انواع گرده گل عسل مرغوب و خالص را با قیمت بسیار مناسبی از مراکز معتبر فروش، خریداری کنید. جهت آگاهی از قیمت انواع گرده گل موجود در این مراکز نیز، می توانید با مشاورین در این زمینه، ارتباط مستقیم داشته باشید.