آیا می دانستید که مصرف انواع عسل طبیعی در درمان سرطان و سایر اختلالات مرتبط به آن تاثیر مثبت و چشمگیری داشته است؟
برخلاف انواع عسل طبیعی، قند مایع و شیرین کننده های مصنوعی دارای هیچ یک از بنیان های سیگنال دهنده انسولین نیستند. مصرف این گونه قندها و شیرین کننده ها منجر به آزاد شدن مقادیر بیش از حد انسولین و هیپرانسولینیسم، مقاومت به انسولین و افزایش خطر سرطان ها به علت اختلال عملکرد میتوکندری ها می گردد.


درمان سرطان با عسل

مطالعه ای که در این مورد انجام گرفته بود نشان داد، تحول چشمگیری در بهبود سیستم ایمنی تخریب شده در بیماران دریافت کننده شیمی درمانی به دنبال مصرف عسل ملاحظه گردیده است.
بهبود ایمنی در بیماران سرطانی نه تنها خطر عفونت های فرصت طلب را کاهش می دهد، بلکه باعث فراهم آوردن مواد ایمنی زا علیه سلول های سرطانی می گردد.


عسل ضد سرطان

از این بحث نباید چنین نتیجه گیری کرد که هر فرد مبتلا به سرطان ممکن است با خوردن عسل شفا یابد. با این همه، ما بر این باوریم که وقتی عسل به عنوان ماده شیرین کننده طبیعی مصرف گردد ممکن است نقشی در جلوگیری از سرطان ایفا کند، چیزی که در مورد مصرف همه قندهای تصفیه شده و شیرین کننده های مصنوعی صحت ندارد.

یکی از وسوسه انگیزترین جنبه های بیوفلاونوئیدهای طبیعی موجود در گیاهان، یعنی چیزی که در قندها یا قند مایع دیده نمی شود، این است که در عین حال که آن ها فعالیت ضد دیابتی نشان می دهند، معلوم می شود که هم زمان فعالیت ضد سرطانی هم دارند.