این سوال شاید به ذهن خیلی از مصرف کنندگان خطور کند که عسل بهاره بهتر است یا پاییزه؟ آیا تفاوتی از لحاظ قیمت در بین این دو نوع عسل وجود دارد؟ خواص هر کدام چیست؟

عسل بهاره چیست؟

به عسلی از  مجموع شهد گل های طبیعت در فصل بهار تولید می گردد، عنوان عسل بهاره داده می شود که بسته به مکان و اقلیم هر منطقه می تواند دارای خواص درمانی، رنگ و رایحه متفاوتی باشد. البته این نوع عسل ممکن است تک گل و یا چند گل نیز باشد.

خواص درمانی عسل های بهاره

اکثر عسل های بهاره متعلق به درختان مرکبات مانند نارنج و پرتقال می باشد که دارای خواص درمانی از جمله:
ضد افسردگی، آرام بخش، ضد انگل های دستگاه گوارش، ضد سرطان، ضد حساسیت و نافع برای درد های معده و نفخ و همچنین برطرف کننده سکسه و سرفه های شدید می باشد.

عسل پاییزه چیست؟

بعضی از گیاهان طبیعت عمدتا در فصل پاییز شروع به گلدهی می کنند که اغلب از نوع گیاهان دارویی و وحشی می باشند، مانند عسل کنار، که عسل تولید شده از آن دارای خواص درمانی فوق العاده ای است. البته عسل های چهل گیاه و چند گیاه پاییزه نیز از جمله این عسل ها محسوب می گردد.

خواص درمانی عسل پاییزه

کاهش دهنده فشار خون، ضد سرماخوردگی، کمک به رویش مو، افزایش دهنده هوش کودکان، آنتی اکسیدان قوی، خون ساز و تصفیه کننده خون، پایین آورنده تب، افزایش دهنده قوای جسمانی و ترمیم کننده سوختگی ها و زخم ها و جراحات جدی و عمیق.
عسل بهاره بهتر است یا پاییزه؟

و حال به موضوع بحث اصلی خود رسیدیم که کدام یک دارای خواص بیشتری است؟ در واقع این موضوع بستگی به خود شما دارد که بخواهید کدام مشکل خود را درمان سازید. در کل به طور عمومی تمام عسل های موجود در طبیعت دارای نقاط شبیه زیادی می باشند ولی به طور تخصصی هر کدام می توانند درمان گر مشکلات خاصی باشند که مرکز عسل ایران مفتخر است که انواع عسل های طبیعی پاییزه و بهاره را در سطح عمده و خرده به شما مشتریان گرامی در اقصی نقای کشور توزیع مستقیم نماید.