آیا تا به حال از گرده گل عسل استفاده کرده اید؟ آیا می دانید روش استفاده و نگهداری از این محصول به چه صورت است؟ گرده گل خالص را از کجا می توان خرید؟
در دنیای امروزی که افراد بیشتر به سمت محصولات گیاهی علاقه پیدا نموده اند، به جرئت می توان ادعا کرد که تهیه و مصرف محصولات کاملا گیاهی و خالص زنبورعسل، می تواند نقش فزاینده ی دارویی و درمانی را برای انسان های جامعه دارا باشد و شاید درصد بالایی از این افراد، از عسل طبیعی به طور روزانه مصرف نموده اند.
اما آیا می دانید که گرده گل، به عنوان یک منبع سرشار از پروتئین و ترکیباتی چون، مواد آلی، ویتامین ها و اسیدهای چرب ضروری، توانسته به ارزشمندترین ماده موجود در طبیعت تبدیل گردد که از خواص منحصربفرد دارویی و درمانی برخوردار بوده است؟ آیا می دانید که گرده گل چگونه به بازار عرضه می گردد؟

گرده گل عسل

عرضه انواع گرده گل

در ابتدا باید گفت که گرده گل موجود بر روی پرچم گل های گیاهان دارویی در منطقه ای که کلنی زنبورعسل مستقر بوده، توسط زنبورهای کارگر در پاهای کیسه اش ذخیره شده و به صورت دانه هایی ساچمه ای شکل به داخل کندو عسل جهت تغذیه ی نوزادان زنبورعسل، آورده شده است. بدون گرده گل، امکان ادامه حیات و رشد لاروها و زنبورهای دیگر برقرار نبوده و حتی جالب است بدانید، میزان گرده گل مصرفی توسط زنبورها، رابطه ی مستقیمی با میزان زهر ترشح شده داشته است.
گفتنی است که زنبورداران با استفاده از تله گرده گیرها و ابزارهای دیگر که در مسیر ورود به کندو عسل نصب نموده، انواع گرده گل را از زنبورهای کارگر جمع آوری کرده و به شکل پودر خالص، روانه بازارهای خرید و فروش محصولات زنبورعسل نموده اند.
البته گفتنی است که در برخی از بازارها، کپسول گرده گل هم عرضه شده که خب محصولی کاملا گیاهی بوده و از خواص منحصربفردی برای تمامی انسان ها برخوردار بوده است. باید بدانید که برای مصرف در حد کافی یک گرده گل خالص و اصل، هیچگونه عوارضی را ذکر ننموده اند، اما به طور جد توصیه نموده تا از مصرف انواع گرده گل های آلوده که از مراکز فروش نامعتبر خریداری می گردد، پرهیز گردد و عدم مصرف آنها خیلی بهتر است.
اما آیا می دانید که بهترین طریقه مصرف و نگهداری گرده گل، چگونه بوده و مصرف خالص ترین نوع آن، می تواند چه خواصی را برای انسان ها داشته باشد؟

گرده گل عسل

نگهداری و خواص گرده گل

همانطور که متوجه ترکیبات موجود در یک گرده گل و نقش فزاینده ی آن در کندو عسل شدید، باید بدانید که مصرف گرده گل به صورت خالص و یا همراه با عسل طبیعی، می تواند از خواص درمانی بسیاری نیز برای انسان ها برخوردار باشد. البته مخلوط کردن گرده گل با عسل یکی از روش های نگهداری این محصول نیز است.
چون با مخلوط کردن گرده گل با عسل، می توان آن را برای مدت زمان زیادی نگهداری کرد بدون اینکه تغییری در کیفیت آن به وجود آید. اما اگر نمی خواهید تا این محصول را با عسل ترکیب کنید می توانید با نگهداری آن در یخچال برای مدت بیشتری از آن استفاده کنید.
شایان ذکر است که گرده گل خالص و اصل، می تواند خواص درمانی ذیل را دارا باشد:

  • درمان بیماری های مربوط به ورم پروستات به سبب وجود ماده ی معدنی روی در ترکیبات گرده گل.
  • درمان مشکلات مربوط به نازایی و ناباروری به سبب وجود اسیدهای آمینه مانند آرژین.
  • کنترل علائم مربوط به دیابت.
  • کاهش دهنده وزن و لاغری.
  • تقویت سیستم ایمنی بدن و ضدحساسیت.

خریداران محترم در صورتی که می خواهند تا با کیفیت ترین نوع این محصول را خریداری کنند می توانند خرید خود را از طریق مجموعه عسل ایران به انجام برسانند و با کارشناسان در این حوزه، ارتباط مستقیم داشته باشند.