اگر دوست دارید بدانید که عسل کنار منطقه جنوب چه خاصیتی دارد می توانید از طریق عسل ایران اطلاعات جامعی را به دست آورید و در صورت نیاز، به خرید اقدام نمایند.
چه خوب است در ابتدا تعریف کاملی از عسل برای شما بگویم. عسل یکی از نعمت های الهی است که توسط هزاران زنبور موجود در یک کلنی تولید می گردد و مشاهیر علمی و دینی ما بسیار تاکید به مصرف آن نموده اند. مواد و ترکیبات موجود در ترکیب عسل عبارت است از:
قند ها:
در ترکیب عسل قند های فراوانی وجود دارد که تاکنون پانزده نوع آن کشف شده است که از این میان گلوکوز و فروکتوز از ارزش بسیار بالایی برخوردار است.
مواد تخمیری:
آنزیم های تخمیر کننده ای همچون آمیلاز، کاتالاز، پراکسیداز و لیپاز کمک فراوانی به هضم غذا و بهبود روند گوارش می نمایند.
ویتامین ها:
هر چند که میزان ویتامین های موجود در ترکیب عسل بسیار بالا نیست ولی برای نیاز روزانه هر فرد به اندازه و کافی می باشد این ویتامین ها شامل ویتامین های گروه”ب”، “آ”، “کا” و “ای” و … می باشد.
عناصر و املاح معدنی:
آهن، کلر، فسفر، گوگرد، ید، کلسیم و …..از عناصر مهم موجود در ترکیب عسل است که بسیار به عملکرد بدن کمک می نمایند.
سایر مواد:
اسید های آمینه، اسید های آلی، فورمیک اسید، پروتئین ها و آنزیم ها از دیگر مواد موثر موجود در ترکیب عسل می باشد که بسیار باارزش و حیاتی می باشند.
از این میان عسل کنار یک نوع عسل تک گل با خواص درمانی و دارویی فراوان می باشد که نظر بسیاری از افراد را به خود جلب نموده است. این گیاه به صورت درختچه در نواحی جنوب کشور همجون فارس، بوشهر و هرمزگان می روید و از برگ آن جهت شستشوی بدن و سر و از میوه لذیذ آن استفاده های خوراکی فراوانی می گردد که دارای میزان بسیار بالایی ویتامن سی می باشد. عسل کنار نیز از جمله عسل هایی است که دارای مقادیر بسیار بالایی ویتامین سی می باشد.از خواص جمعی عسل کنار می توان به موارد زیر اشاره نمود:
افزایش دهنده قوای جنسی، کاهش دهنده تب، التیام زخم های معده و روده، افزایش قوای جسمی، ضد عطش و گر گرفتگی، مفید برای رفع بیماری آبله و سرخچه، سرشار از آنتی اکسیدان، تقویت رشد موی سر، ضد ریزش مو، ضد افسردگی و تقویت کننده اعصاب.