امروزه جهت نگهداری آسان و صادرات بیشتر، انواع بره موم زنبورعسل به صورت انواع کپسول و قرص در بازار عرضه شده که از خاصیت دارویی منحصربفردی برخوردار بوده است.
انسان ها همواره در طول زندگی به دنبال تهیه موادی مفید برای حفظ سلامت خود بوده اند و امروزه با توجه به اینکه بازارهای تبلیغاتی بسیار زیادی در زمینه فروش هر محصولی اعم از عسل وجود داشته، گاها دیده شده که سردرگمی های این افراد هنگام خرید، منصرف شدن از خرید را نتیجه داده و خب از خواص محصولی ارزشمند چون عسل طبیعی و فرآورده های زنبورعسل، غفلت صورت گرفته است.
حتما اگر شما از جمله مصرف کنندگان عسل طبیعی بوده اید، بایستی بدانید که این ماده تنها فرآورده ی زنبورعسل نبوده و فرآورده ای چون بره موم، یکی دیگر از فرآورده های زنبورعسل بوده که علاوه بر نقش مهمی که در کندو عسل داشته، می تواند خواص درمانی مفیدی را هم برای انسان ها دارا باشد. اما آیا می دانید که بره موم چیست و امروزه چگونه به بازار عرضه شده است؟ آیا از خواص آن چیزی می دانید؟

بره موم و عرضه آن

گفتنی است که بره موم، ماده ای تولید شده از صمغ و شیره درختان و گیاهان موجود در طبیعت بوده و توسط زنبور کارگر، در کندو عسل، تشکیل گردیده است. این ماده، صمغی شکل و رنگ تیره داشته و از ترکیباتی چون گرده، عسل و انواع مواد معدنی نیز برخوردار می باشد.
شایان ذکر که بره موم، به عنوان ماده ای که از خواص ضدباکتریایی و ضدآلودگی برخوردار بوده، با ضدعفونی کردن دست و پاهای زنبورهای کارگر دائم در حال رفت و آمد، مانع از شیوع بیماری ها و آلودگی ها به داخل کندو عسل شده که خب مهم ترین نقش بره موم در کندو عسل بوده است.
البته می توان گفت که بره موم موجود در دیواره ها و جداره های کندو عسل، در فصل زمستان منجر به تنگ شدن سوراخ های پرواز و حتی ترمیم کندو عسل می گردد و از این حیث هم می توان گفت که زنبورها هر زمان تهدیدی را برای کندو ببینند، آن را با بره موم پر می کنند.
به همین سبب اغلب زنبورداران با استفاده از تله هایی سوراخ دار نصب شده بر روی کندو عسل، می توانند به آسانی انواع بره موم خالص و اصل را از کندو جمع آوری کرده و آن را روانه بازارهای فروش و یا به تولیدکنندگان گوناگون در صنعت، عرضه نموده باشند.
اما جدای از صنایعی مانند ساخت لوازم آرایشی و بهداشتی که از بره موم بهره برده اند، این ماده به عنوان یک داروی گیاهی از نقش موثر درمانی برای انسان ها برخوردار بوده و بایستی در بهترین نوع خود به مصرف انسان ها برسد.
گفتنی است یک بره موم خام جمع آوری شده از کندو عسل، به سبب آنکه از مواد موثره ی کمتری برخوردار بوده و نمی تواند با بدن انسان ها سازگارتر باشد، آن را با استفاده از روش های گوناگون، به صورت پودر و عصاره تبدیل کرده و به بازارهای مصرفی انسان ها، روانه نموده اند.
امروزه جهت آنکه این ماده ارزشمند به راحتی قابل نگهداری و صادرات باشد، شرکت هایی معتبر توانسته اند از انواع پودر بره موم، فرآوره هایی چون کپسول، قرص و حتی کرم بره موم را تولید و به بازارهای مصرفی عرضه نموده باشند. اما آیا می دانید که خواص مصرف کپسول بره موم چیست و این محصول، چه نقش دارویی و درمانی را دارا می باشد؟

مصرف بره موم

گفتنی است که مصرف کپسول بره موم، که محصولی کاملا گیاهی بوده، از خواص منحصربفرد خود عصاره بره موم نیز برخوردار می باشد و از جمله مهم ترین خواص آن می توان به موارد ذیل اشاره داشت:

  • بره موم ماده ای با خواص آنتی اکسیدانی و ضدآلودگی بوده که مصرف آن توانسته خواص ارزشمند ضدسرطانی را دارا باشد.
  • مصرف آن می تواند به درمان مشکلات گوارشی و بهبود سرطان های گوارشی، کمک شایانی نماید.
  • بره موم ماده ای موثر در درمان آفت های دهانی و عدم پوسیدگی دندان ها بوده است.
  • کپسول بره موم می تواند موثر درمان ریزش مو نیز باشد.
  • بره موم، ماده ای مفید جهت کاهش کلسترول و فشار خون بوده است.

در حال حاضر شرایط ویژه ای برای خرید و فروش انواه عصاره بره موم و کپسول بره موم به وجود آمده و مشتریان می توانند با در ارتباط بودن با مراکز فروش معتبر محصولات زنبورعسل ایرانی، خریدی بدون دغدغه از این محصولات ارزشمند داشته باشند.