آیا می دانید که مصرف گرده گل عسل خالص و اصل، می تواند چه خاصیت دارویی برای انسان ها داشته باشد؟ چگونه می توان از قیمت آن در بازارهای ایران، آگاهی پیدا کرد؟
از جمله فرآورده های زنبورعسل که نقش بسیار پراهمیتی را در کندو عسل برای نوزادان زنبورعسل داشته، گرده گل می باشد که با توجه به ترکیباتش، از خواص منحصربفرد دارویی و درمانی برای انسان ها برخوردار بوده که می تواند همراه با عسل طبیعی، به مصرف برسد.
بله گرده گل موجود بر روی پرچم گل های گیاهان دارویی طبیعت، شاید تنها توسط زنبورهای کارگر قابل جمع آوری بوده و این زنبورها، با آوردن این ماده ارزشمند به داخل کندو، یکی از منابع تغذیه ای مهم را برای لاروها و نوزادان زنبورعسل تأمین نموده اند که می تواند منجر به رشد و تکامل آنها گردد و بدون وجود آن، ادامه حیات این زنبورها، امکان پذیر نبوده است.
گرده گل اصل و خالصی که در کندو عسل وجود داشته، منبعی سرشار از انواع ویتامین ها و بیش از 96 نوع پروتئین بوده که علاوه بر نقش بسیار پر اهمیتی که داخل کندو داشته، امروزه می تواند نام یک غذای کامل را در میان انسان ها داشته باشد و از اهمیت دارویی بالایی برخوردار بوده است.
گفتنی است که زنبورداران این ماده ارزشمند را با نصب تله گرده گیرهایی در مسیر ورود زنبورهای کارگر به داخل کندو، جمع آوری کرده اند و انواع گرده گل را در بسته بندی هایی پودر مانند و در گرم های گوناگون، روانه بازارهای خرید و فروش محصولات زنبورعسل نموده اند. اما آیا می دانید که گرده گل را نباید از هر جایی خرید؟ آیا می دانید که مصرف یک گرده گل آلوده می تواند حتی عوارضی جدی را برای انسان ها دارا باشد؟ آیا از خواص گرده گل اصل چیزی می دانید؟

گرده گل عسل

خاصیت گرده گل اصل

همانطور که متوجه ی اهمیت وجود گرده گل در کندو عسل و چگونگی جمع آوری و عرضه آن به بازار شدید، باید بدانید که به طور کلی افراد سودجوی بسیار زیادی در بازارهای خرید و فروش محصولات زنبورعسل وجود داشته، همواره نوع تقلبی این محصولات در درصد بالایی در این بازارها وجود داشته و این امر از جمله دغدغه های اصلی مصرف کنندگان بوده است.
با توجه به اینکه شاید راهکار مطمئنی هم برای تشخیص اصل یا تقلبی بودن این محصولات وجود نداشته، همواره توصیه شده تا اصل ترین نوع آن را از مراکز فروش معتبر در کشور خریداری کنید تا دغدغه ای پیرامون کیفیت و حتی قیمت آن نداشته باشید.
اما گفتنی است که یک گرده گل خالص و اصل، سرشار از انواع ترکیباتی چون، مواد آلی مانند آهن، کلسیم و روی، انواع ویتامین ها، پروتئین ها و اسیدهای آمینه و چرب ضروری بوده که خب به عنوان یک داروی گیاهی، می تواند از خواص درمانی مفیدی برای انسان ها برخوردار باشد.
مصرف گرده گل خالص به همراه عسل طبیعی، بهترین طریقه مصرف گرده گل بوده و بسیاری از متخصصین تغذیه و گوارش، خواص درمانی ذیل را برای این ماده گرانبها برشمرده اند:

  • درمان مشکلات مربوط به درمان نازایی ها و ناباروری ها.
  • درمان کننده ورم پروستات و پیشگیری از ابتلا به سرطان پروستات.
  • بهبود و کنترل علائم دیابت.
  • درمان کم خونی و مفید برای فشار خون بالا.
  • کاهش وزن و لاغری.
  • تقویت کننده سیستم ایمنی بدن.

با توجه به اینکه همواره اهمیت داشته تا گرده گل خالص و اصل را مصرف کنید، باید آن را از مراکز فروش معتبر خریداری کنید. در حال حاضر شما می توانید انواع گرده گل عسل خالص را از مراکز معتبر عسل ایرانی در کشور، با قیمت و کیفیت خوب خریداری کنید و جهت آگاهی بیشتر، با مشاورین در این حوزه، ارتباط مستقیم داشته باشید.