زنبورداران در سراسر کشور می توانند با ارتباط داشتن با مراکز معتبر در بازارهای فروش کندو عسل، انواع بهترین کندو عسل چوبی را با قیمتی خوب خریداری کنند.
امروزه با ساخت انواع کندوهای مدرن و ورود آنها به عرصه صنعت زنبورداری، دیگر میزان بهره برداری ها از انواع کندوهای بومی، کاهش پیدا کرده و شاید بتوان گفت که در برخی از زنبورداری ها مانند استان همدان، دیگر از این نوع کندوها، بهره برداری نمی کنند.
کندوهای مدرن در دو نوع کندو عسل چوبی و کندو عسل پلاستیکی در بازارهای فروش موجود بوده اند و شاید بتوان مهم ترین و بارزترین مزیت این کندوها نسبت به کندوهای بومی را، متحرک بودن آنها دانست که خب در بسیاری از امور، کمک شایانی را به زنبورداران نموده است.
این کندوها، که با نام کندوهای جعبه ای نیز شهرت داشته اند، از سبکی وزن برخوردار بوده و طبق پیشنهاد و سلیقه زنبورداران، می توانند در تعداد طبقات گوناگونی نیز تولید گردند.
آیا می دانید که یکی از مناسب ترین کندوهایی که امروزه در بیشتر زنبورداری های کشور مورد بهره برداری قرار گرفته، کندوهای چوبی بوده اند؟ آیا می دانید که چگونه می تواند بهترین نوع این کندوها را سفارش ساخت و خرید داد؟

کندو عسل چوبی

خرید بهترین کندو عسل چوبی

همانطور که از نام این کندوها پیداست، این کندوها از چوب سفید و عمدتا از چوب درختان جنگلی تولید شده اند و در کشور ما، چوب درخت تبریزی، مناسب ترین گزینه برای ساخت این کندوها لقب داشته است.
دانستن مواد اولیه کندوی ساخته شده که کاملا طبیعی باشد، از جمله نکاتی بوده که در کندوهای چوبی از مزایای خوب آن، عنوان شده و با توجه به اینکه این نوع کندوها با شرایط گوناگون آب و هوایی، سازگاری بیشتری داشته اند؛ می توان گفت که از میان کندوهای مدرن، کندو عسل چوبی می تواند بیشترین بهره برداری را به خود اختصاص داده باشد.
شایان ذکر که انواع کندوهای چوبی، در دو نوع کف باز و کف بسته ساخته شده و مورد بهره برداری قرار گرفته اند. کندوهای چوبی قابل تعمیر توسط خود زنبورهای عسل هم بوده اند و بازدهی چیزی بین 10 تا 12 سال را دارا می باشند.
دو نکته ی مهمی که توسط زنبورداران در هنگام خرید کندو عسل بایستی رعایت گردد، عدم شکستگی کندو و از آن مهمتر، سبکی وزن کندو بوده است. شما می توانید در بازارهای فروش انواع کندو عسل مدرن، بهترین کندو عسل چوبی را با قیمت خوبی از عرضه کنندگان معتبر آن خریداری کنید.