آیا می دانید که عسل جعفری چه زمانی و در چه مناطقی برداشت می گردد؟ آیا می دانید که کدام مراکز فروش در بازار، قیمت فروش خوبی را برای عسل جعفری، عرضه نموده اند؟ خواص این عسل چیست؟
حتما شما هم هنگامی که به یک مرکز فروش معتبر عسل در سراسر کشور رفته باشید، با گونه های متفاوتی از عسل طبیعی مواجه شده اید و شاید اطلاعات کمی را پیرامون خواص آنها، داشته باشید.
حتما این سوالات برایتان پیش می آید که، آیا عسل خریداری شده، کاملا خالص بوده و مصرف آن چه خواصی را می تواند دارا باشد؟ آیا قیمتی که برای آن پرداخت نموده اید، در خور کیفیت آن بوده است؟
خب طبیعی است که این سوالات، همگی از جمله سوالاتی بوده که هر مصرف کننده ی عسل، با خود همراه داشته است. امروزه بحث کیفیت و قیمت عسل، از اهمیت ویژه ای هم برخوردار بوده و با توجه به بالا رفتن سطح آگاهی افراد، خواهان عسلی بوده اند که علاوه بر کیفیت بالا، از قیمت مناسبی هم برخوردا باشد.
گفتنی است که با توجه به عدم توانایی اکثر مصرف کنندگان عادی عسل در تشخیص اینکه عسل باکیفیت بوده یا خیر، تنها راهکار باقی مانده پیرامون خریداری عسل اصل، شناخت مراکز معتبر فروش در سراسر کشور بوده که می تواند خریدی بدون دغدغه را برای آنها، با ارمغان بیاورد.
امروزه در مناطق گوناگونی از کشور، انواع گونه های متفاوتی از عسل طبیعی با توجه به وجود تنوع بسیار فراوان در این مناطق، برداشت گردیده که خواص منحصربفرد دارویی و درمانی را دارا بوده است و شاید اکثر مصرف کنندگان عسل، از خواص اکثر این عسل ها، آگاهی نداشته اند.
آیا می دانید که یکی از گونه های مفید عسل دارویی تولید شده در اکثر مناطق کشور، عسل جعفری بوده که می تواند خواص مفید دارویی و درمانی را داشته باشد؟

عسل جعفری

عسل جعفری طبیعی

گیاه جعفری از جمله گیاهان دارویی مفید در طب سنتی نام داشته که در کشور ما، از رویش خوبی برخوردار بوده و شاهرود استان سمنان را می توان از جمله مناطق مشهور در رویش خودرو گیاه جعفری دانست. این گیاه دارای گل های ریز سبز رنگ بوده و تکثیر آن از طریق بذر نیز در مناطق دیگر کشور، صورت می گیرد.
از شهد گل های این گیاه، عسلی با نام عسل جعفری در اواخر فصل بهار برداشت گردیده که دارای رنگ قهوه ای تیره می باشد. شایان ذکر که اگر عسل جعفری در مرغوبترین کیفیت تولید گردیده باشد؛ می تواند خواص مفید ذیل را دارا باشد:

  • درمان ناراحتی های روده، کبد و طحال.
  • مفید برای درمان گرفتگی عروق.
  • بهبود نفخ و سوء هاضمه.
  • تقوین کننده حافظه و مقوی اعصاب.
  • مفید برای دیابت بی مزه.

در بازارهای خرید و فروش عسل طبیعی در کشور، شما می توانید با مراکز معتبر و نمایندگی های این مراکز، ارتباط مستقیم داشته باشید و ضمن آگاهی از قیمت عسل جعفری، بهترین و خالص ترین نوع این عسل را خریداری کنید.