فرصت ویژه ای برای گسترش صادرات انواع عسل ایرانی در مراکز معتبر تولید و صادرات عسل در کشور ما به وجود آمده و فروشگاه های پخش عسل می توانند از این فرصت ویژه، بهره خوبی ببرند.
صنعت صادرات در زمینه فرآورده ای ارزشمند از زنبورعسل، با نام عسل طبیعی، امروزه از رونق و گسترش خوبی در کشور ما برخوردار بوده و همواره نشان هایی جدی از تأثیرگذاری این ماده ارزشمند بر حفظ سلامت افراد جامعه، وجود داشته و بر هیچکس پوشیده نبوده است.
عسل طبیعی ماده ای حاوی ترکیباتی چون، انواع مواد قندی ساده ی مونوساکاریدی چون گلوکز و فروکتوز، انواع مواد آلی چون کلسیم و آهن، انواع ویتامین های گروه های B، تیامین و اسیداسکوربیک، انواع کربوهیدرات ها و پروتئین بوده که مصرف آن می تواند در درمان و بهبودی بسیاری از بیماری ها، موثر و مفید باشد.
خب با توجه به ارزشمندی وجود عسلی خالص و طبیعی در برنامه روزانه انسان ها، امروزه تولیدکنندگان معتبر عسل در کشور، باید سرمایه گذاری های خوبی را در زمینه بالا بردن کیفیت عسل، صورت داده باشند و از استعداد بی نظیر و خوب اکثر مناطق کشور در تنوع پوشش گیاهی و وجود شرایط مساعد آب و هوایی، بهره کافی را ببرند.
خوشبختانه این امر توسط تولیدکنندگان معتبر که تعدادشان هم معدود بوده، صورت گرفته و امروزه تقریبا می توان گفت که با وجود این مراکز تولیدی معتبر، نیاز بازارهای داخلی به عسلی خالص و ارگانیک، تأمین گردیده است، اما خب هنوز هم فاصله ی زیادی تا رسیدن به عسلی کاملا ارگانیک در بسیاری از مراکز تولیدی، وجود داشته است.
حال آیا می دانید که امروزه در کدام مراکز استان های کشور، تولیدکنندگان معتبری از عسل طبیعی وجود داشته و کدام گونه از عسل طبیعی در این استان ها برداشت گردیده است؟

عسل ایرانی

برداشت گونه های مختلف عسل ایرانی

کشور ایران را امروزه از جمله مناطق غنی دنیا پیرامون وجود انواع گیاهان مفید دارویی و وجود شرایط ایده آل آب و هوایی دانسته اند که خب به جرئت می توان گفت که صنعت زنبورداری در ایران، می تواند رتبه ی خوبی را در میان کشورهای همسایه داشته باشد و همواره شاهد صادرات عسل به بازارهای کشورهایی چون عراق، ترکیه و امارات بوده ایم.
استان لرستان از جمله مناطق پراستعداد با مراتعی بکر بوده که امروزه بیش از 1500 تن انواع عسل طبیعی را در سال به تولید رسانیده و از جمله گونه های عسل برداشت شده در این استان، می توان به عسل گون، عسل آویشن و عسل شتیزه کوهی اشار داشت که جایگاه نخست را در مرغوبیت عسل ایرانی، به خود اختصاص داده است.
عسل سدر در جنوب کشور، از جمله مشهورترین گونه های عسل طبیعی بوده که خواص مفید دارویی و درمانی را داشته و از بارزترین فواید مصرف آن، می توان به درمان ناتوانی های جنسی اشاره داشت.
عسل جعفری، عسل گشنیز، عسل بابونه، عسل مرکبات، عسل زرشک، عسل عناب، از جمله دیگر گونه های عسل طبیعی و دارویی تولید شده در مناطق گوناگونی از کشور ما هستند که می توان به استان های همدان، خوزستان، کردستان، اردبیل و مازندران اشاره داشت.
خوشبختانه امروزه توسط این مراکز معتبر تولید عسل، شرایط ویژه ای برای گسترش صادرات به بازارهای داخلی و خارجی به وجود آمده که شما می توانید برای آگاهی از این شرایط ویژه، با کارشناسان و مشاورین در این حوزه، ارتباط مستقیم داشته باشید.