آیا با روش های ارائه شده ی مورد اطمینان برای تفکیک عسل تقلبی از اصل
آشنایی دارید؟ در این مقاله ما سعی می کنیم ، ۲ روش راحت و در عین حال عملی
را برای شناخت عسل تقلبی به شما ارائه دهیم.
اینکه امروزه آیا ضرورت دارد که شما بتوانید عسل تقلبی را تشخیص بدهید یا نه سوال اول ما می باشد خیلی صریح و محکم باید بگوییم بله شما باید راه و روش این کار را یاد بگیرید دلیل آن نیز بسیار روشن است زیرا آنقدر آدم های منفعت طلب که غیر از پول به هیچ چیز دیگر اهمیت نمی دهند زیاد شده، که کمترین ارزشی هم برای سلامتی شما قائل نمی باشند و درکی ندارند که شما با این عسل تقلبی ممکن است دچار بیماری های بسیار سخت و ناگوار شوید. کمترین اتفاق این است یک مریض دیابتی عزیز برای خربد عسل اقدام کند و فروشنده به او بگوید عسل به طور حتم طبیعی است ولی در واقع بخش اعظمی از آن آب و شکر است حال تصور کنید چه اتفاقی برای قند خون آن مریض خواهد افتاد.
۲ روش اساسی، برای شناخت عسل تقلبی به شرح زیر می باشد:
روش اول: ابتدا حتما عسل خود را بو کنید بو کردن و مزه کردن عسل بسیار مهم است غیر ممکن است شما آن را ببوید و اصل باشد و بوی گل یا گیاه مخصوصش اصلا به مشام شما برخورد نکند، مطمئن باشید عسل تقلبی هیچ گونه بوی خاصی را با خود به همراه ندارد. در مورد مزه کردن عسل طبیعی باید گفت به محض اینکه وارد دهان شما می شود آب می شود و شیرینی آن هم شما را اذیت نمی کند ولی برای عسل تقلبی انگار که سعی کنید یک شکلات را به سختی در دهان خود آب کنید و حتی مزه ای هم تقریبا مانند آن ها دارد.
روش دوم : این روش هم به تجهیزات خاصی نیازی ندارد فقط یک لیوان آب سرد را آماده کنید بعد مقداری از عسل مورد نظر خود را وارد آن کنید مطمئن باشید عسل تقلبی هیچ گونه مقاومتی در برابر آب نشان نمی دهد و مانند شکر که سریع خود را در آب حل یا غوطه ور می کند برایش این اتفاق می افتد، اما عسل طبیعی زمان می برد تا بتواند با نهایت تلاش ما یعنی هم زدن آن در آب سرد حل شود.
 حتما از تکنیک های بالا در هنگام خرید عسل برای خود استفاده نمایید.