به نظر شما مازندران با تنوع بالا گیاهی قادر به کاشت یونجه هم می باشد؟
آیا این منطقه قدرت فروش این عسل را در سطح بالا دارد؟ آیا در خرید
اینترنتی، عسل یونجه در فهرست عسل های این شهر قرار می گیرد؟
با گفتن کلمه ی یونجه اولین تصویری که در ذهن فرد نقش می بندد تصویری از دام ها می باشد در حالی که این گیاه با رویشش به انسان هم لطف بسیار بزرگی می کند. ابتدای امر اجازه بدهید سوالاتی که در اول گفته شده را جواب دهیم و بعد به سراغ این گیاه و عسل مقوی اش برویم. در مورد مازندران و کاشت این گیاه باید گفت نه اینکه اصلا نشود این گیاه را در آنجا کاشت چرا امکان پذیر است ولی خوب در آنجا آنقدر گیاهان متنوع دیگری برای تولید عسل است که نوبت به یونجه نمی رسد به همین دلیل این عسل در آنجا تولید نمی شود بلکه با مسافت گرفتن از شمال و ورود به مرکز کشور و مناطقی مانند مرکزی، اصفهان این گیاه و عسلش به راحتی قابل تولید هستند.
این گیاه که تقریبا در رده بندی گیاهانی مانند شبدر جای دارد با استفاده از گل های بنفش و زرد رنگش باعث تولید عسلی با رایحه و بو بسیار شدید و دلپذیر می شود. یونجه اکثر مواد معدنی، پروتئین ها، ویتامین ها را دارا می باشد به همین دلیل در تقویت و استحکام سیستم ایمنی بدن هیچ گونه رقیبی مانند خودش نمی توانید پیدا کنید.
هر سال در فصل تابستان عسل تازه این گیاه به ثمر می رسد در مورد عسلش فقط می توان گفت حتما افرادی که دچار پارکینسون یا لرزش مداوم اعضای بدن هستند آن را تست کنند چون تاثیرات عجیبی در روند درمانشان به جا خواهد گذاشت.
همیشه گفته می شد اگر با کمبود آهن مواجه هستید اسفناج مصرف کنید ولی جالب است بدانید گیاه یونجه و عسلش از اسفناج دراین امر پیشی گرفته اند و تقریبا چندین برابر آن آهن دارند.
اگر در محل زندگی خود تهیه اش برایتان مشکل بود فراموش نکنید که در اینترنت به راحتی این عسل قرمز رنگ قابل سفارش دادن می باشد