آیا می دانید که امروزه از ژل رویال چه خواصی برای پوست صورت انسان ها بدست آمده است؟ خواص دیگر این فرآورده ی مهم زنبورعسل چیست و چگونه در بازار عرضه شده است؟
امروزه اگر از امر زنبورداری و پرورش زنبورهای عسل، صحبت به میان آورده می شود، تنها تولید عسل طبیعی مقصود نبوده و اگر به فروشگاه های عرضه انواع محصولات زنبورعسل رفته باشید، بدون شک نام دیگر فرآورده های آن، به خصوص ژل رویال را شنیده اید.
بله ژل گیاهی رویال، از دیگر فرآورده های ناب تولیدی توسط ترشح غده های مغزی زنبوران کارگر بوده که در روزهای 3 تا 12 روزگی خود این ماده ی مفید را تولید و توانسته اند نقش تغذیه ای و تأمین انواع مواد پروتئینی و ویتامینی لاروها و زنبور ملکه را در کندوهای عسل، به خوبی عهده دار گردند.
ژل رویال که ماده ای سفید و مایل به زرد رنگ بوده، ترکیباتی خاص از موادی چون، انواع املاح معدنی، انواع ویتامین ها، کربوهیدرات، اسیدهای چرب ضروری، استیل کولین و کلاژن بوده که امروزه علاوه بر نقش مهم آن در کندوهای عسل، خواص بدست آمده از آن برای افراد هم قابل توجه بوده است.
آیا می دانید که ژل رویال، می تواند علاوه بر نقش تغذیه ای و مکملی غذایی، می تواند خاصیت مفیدی را برای جوانسازی و نشاط پوست صورت انسان ها دارا باشد؟

ژل رویال و پوست صورت

گفتنی است که ژل رویال، دارای ماده ای به نام ژلاتین از ترکیبات و مواد اصلی کلاژن بوده که امروزه از آن در هر لوازم آرایشی و بهداشتی مخصوص پوست صورت بهره گرفته شده است که می تواند نقش عمده ای را در ضدپیری زودرس پوست، جوانسازی پوست و ضدچروک را داشته باشد.
بله ژل رویال امروزه در کرم ها و ماسک های پوست صورت به عنوان یک محرک و ضدچروک به کار برده شده است که توانسته نقش بسیار مهمی را در بهبود زیبایی پوست انسان ها داشته باشد و توصیه گردیده که از آن در دو نوبت در سال استفاده گردد که البته دستور خاصی را برای مصرف داشته است.
امروزه به جز قاره آسیا، از ژل رویال در تمام کشورهای دنیا در تولید لوازم بهداشتی و آرایشی مخصوص پوست صورت مانند کرم ها، استفاده شده است که می تواند در ترمیم بافت های پوست و بهبود زخم ها و سوختگی های پوستی نیز مورد استفاده قرار بگیرد و هیچ عوارضی را دارا نبوده است.
لازم به ذکر است که این ماده به سرعت فاسد می گردد و باید در شرایط نگهداری آن کوشا باشید و بهترین روش نگهداری از آن، می تواند در دمای فریز شده باشد.
شایان ذکر می باشد که از دیگر خواص درمانی ژل رویال می توان به موارد ذیل، اشاره نمود:

  • ژل رویال دارای ماده ای به نام استیل کولین بوده که نقش مهمی را در انتقال پیام های عصبی داشته و می تواند برای درمان صعف اعصاب و بیماری آلزایمر بسیار زیاد مفید باشد.
  • اسید آمینه ای به نام آرژین در ترکیبات ژل رویال، این ماده ی مهم را تبدیل به یک دارویی مفید برای درمان نازایی و ناباروری در زنان و مردان نموده است.

برای درمان اینگونه بیماری ها، امروزه از ژل رویال در بازارهای فروش محصولات زنبورعسل، ژل رویال خالص، ژل رویال مخلوط با عسل و یا گرده گل و در برخی از بازارهای خارجی، ژل رویال به صورت کپسول های خوراکی وجود داشته است.
برای تهیه انواع ژل رویال اصل ایرانی، می توانید با نمایندگی ها و مراکز معتبر پخش انواع فرآورده های مهم تولید شده توسط زنبورعسل در کشور، ارتباط تلفنی و یا ایمیل داشته باشید.