آیا می دانید که با خرید ارزان انواع لوازم و وسایل زنبورداری، می توانید به اقتصادی ترین شکل ممکن، به پرورش زنبورعسل و زنبورداری بپردازید؟ آیا عرضه کنندگان معتبر این محصولات را در سراسر کشور، می شناسید؟
زنبورداری و پرورش زنبورهای عسل در کشور ما، از رونق چشمگیری برخوردار بوده، چرا که اکثر مناطق و مراتع کشور، دارای استعداد مناسب و شرایط ایده آل برای این امر می باشد و فرآورده های ناب تولید شده از آن و محبوبیت آن در میان افراد و در نتیجه سود اقتصادی مناسب این امر، امروزه علاقه مندان بسیاری را به خود جلب نموده است.
بله امر زنبورداری در دنیای امروزه، نتیجه ای گرانبهاتر از تولید انواع فرآورده هایی چون، عسل طبیعی، ژل رویال، گرده گل و بره موم نداشته که همگی این محصولات، دارای خواص منحصربفرد داروی و درمانی برای انسان های جامعه، بوده اند.
اما نکته ی مهمی که در اینجا مطرح می گردد، نحوه شروع نمودن به این فعالیت مهم و تهیه مقدمات و لوازم مورد نیاز برای این امر می باشد که به خصوص افراد تازه وارد به این عرصه، شاید اطلاعات چندانی پیرامون این مطلب نداشته اند و بدون شک خواهان شروع این فعالیت، به اقتصادی ترین شکل ممکن، بوده اند.
حال در اینجا به انواع لوازم مورد نیاز برای زنبورداری اشاره شده است و شما می توانید با شناخت عرضه کنندگان معتبر آن در سراسر کشور، انواع این لوازم را با قیمتی مناسب و ارزانتر خریداری نمایید و حتی از خرید به شیوه اینترنتی نیز بهره مند گردید.

وسایل زنبورداری

کدام لوازم برای زنبورداری نیاز است؟

شاید شما هم اگر نام زنبور را بشنوید، ناخودآگاه نیش زنبور به ذهنتان خطور می کند که شاید در دوران بچگی کمی از نیش زنبور خورده باشید و خاطره ی دردناکی برایتان باقی مانده باشد.
بله زنبورها اصن قابل پیش بینی نبوده و امکان دارد که هر لحظه هر عکس العملی از شما، منجر به عصبانیت آنان گردد و شاهد نیش زدن آنعا باشید. حال تصور کنید که نیش یک زنبور کجا و نیش نزدیک به هزاران هزار زنبور کجا!
گفته می شود که یک کلنی زنبورعسل، می تواند بیش از 70 تا 80 هزار انواع زنبورهای نر و کارگر و یک زنبور ملکه را شامل باشد. پس قطعا برای مصون ماندن در برابر نیش خیل عظیمی از این زنبورها، باید لباس کار مخصوصی برای زنبورداری تهیه گردد.
لباس مخصوص زنبورداری، شامل لباس سرهم، یک عدد کلاه توری مخصوص با قابلیت حفظ صورت، گردن و گلو و جلوگیری از ورود زنبورهای مهاجم به داخل کلاه، یک حفت دستکش چرم و یک جفت چکمه مخصوص می باشد که به تمامی زنبورداران، چه تازه کار و چه باتجربه، پیشنهاد می گردد حتما از این لباس مخصوص استفاده نمایند.
شاید یکی دیگر از لوازمی که شما را در برابر نیش زنبورهای مهاجم، مصون نگه می  دارد، دستگاهی به نام دودی بوده که با دود ناخوشایند حاصل از آن، تجمع کمتری از زنبورها را در هنگام بازدید کندو و یا هنگام جایجایی کندو مشاهده خواهید نمود و باز هم از نیش زنبورها در امان خواهید بود.
لوازم دیگری چون، اهرم فلزی، کاردک و چنگال مخصوص و دستگاهی به نام استراکتور عسل که جهت استخراج عسل بکار برده می شود.
برای خرید با قیمت مناسب انواع لوازم و وسایل مورد نیاز برای زنبورداری، می توانید با نمایندگان و عرضه کنندگان معتبر آن در سراسر کشور ارتباط داشته باشید و همچنین از خرید اینترنتی با قیمت ارزانتز نیز، بهره ببرید.