امروزه کشور ایران دارای تولیدکنندگانی معتبر در حوزه تولید انواع عسل طبیعی و ناب ایرانی می باشد که آمادگی صادرات محصولات مرغوب و باکیفیت خود را به بازارهای امارات و دبی، داشته اند.
مصرف عسل طبیعی و اصل، به قدری اهمیت داشته که امروزه تمامی کشورهای دنیا خواهان تولید انواع عسل اصل و کاملا ارگانیک بوده اند که البته هنوز هم نمی توان گفت که چه درصدی از تولیدکنندگان توانسته اند به این مهم دست یابند.
گفتنی است که انجام آفت زدایی و سم پاشی های کنترل نشده و دیگر مواردی چون خوراندن انواع داروهای شیمیایی به زنبورهای عسل جهت زودتر فرار رسیدن زمان برداشت عسل، از عواملی مهم در عدم تولید انواع عسل اصل و ارگانیک در دنیا بوده که متأسفانه در کشور ایران هم شاهد اینگونه موارد بوده ایم.
اما به طور کلی می توان این ادعا را پذیرفت که کشور ایران به دنبال دارا بودن مراتعی بکر و طبیعتی پراستعداد از انواع پوشش گیاهی گیاهان دارویی مفید، توانسته فعالیتی گسترده در صنعت تولید انواع فرآورده های زنبورعسل، به خصوص عسل طبیعی داشته باشد و در حال حاضر، عسل ناب ایرانی در تمامی کشورهای جهان به خصوص کشورهای عربی، صاحب نامی درخشان بوده است.
عسل طبیعی، این ماده ی غذایی و دارویی و حاوی ترکیباتی مهم و بسیار حیاتی برای ادامه زندگی انسان ها، امروزه به یکی از مواد غذایی دیرفاسد و ارزشمند از نقطه نظر حمل و نقل و صادرات محسوب شده و تجارتش تبدیل به تجارتی پرسود در دنیا.

صادرات عسل ایرانی

خوشبختانه همانطور که متوجه استعداد مناسب کشور ایران در حوزه زنبورداری و تولید عسل طبیعی شدید، امروزه استان هایی چون کردستان، لرستان، اردبیل، همدان و خوزستان، توانسته اند از بازار هدف صادراتی مناسبی نیز برخوردار باشند و همواره شاهد صادرات انواع عسل اصل ایرانی، به بازارهای داخلی و خارجی بوده ایم.
صادرات انواع عسل ایرانی در بسته بندی هایی کاملا بهداشتی و مناسب که عمدتا در ظروف شیشه ای و در وزن های گوناگونی بوده، به کشورهایی چون عراق و ترکیه صورت گرفته و در حال حاضر شاهد گسترش صادرات عسل ایرانی به کشور دبی نیز می باشیم.
عسل طبیعی ایرانی، سرشار از انواع ترکیباتی خالص و ناب، عطری خوش و خواص تغذیه ای و دارویی بسیاری بوده که مسبب اصلی آن وجود تنوع زیاد در پوشش گیاهی اکثر مناطق کشور می باشد.
برای آگاهی از شرایط ویژه صادرات انواع عسل اصل ایرانی به دبی و دیگر بازارهای خارجی، می توانید با نمایندگی ها و کارشناسان این زمینه، ارتباط داشته باشید.