آیا می دانید عسل می تواند برای دیابتی ها نیز مناسب باشد؟ آیا از ارگانیک
بودن عسل، چیزی را شنیده اید؟ آیا استان لرستان توانسته انواع نمونه عسل
ارگانیک را تولید و به بازار صادرات نماید؟
عمدتا مصرف کنندگان عسل، به دنبال تهیه عسلی اصل و طبیعی بوده، اما امروزه وجود انواع عسل های تقلبی و مصنوعی در بازارهای فروش، که توسط عرضه کنندگان ناشناخته به بازارهای فروش عسل راه یافته، منجر به عدم اطمینان مشتریان عسل به این بازارها شده و شاید کاهش مصرف کنندگان عسل را نیز در پی داشته است.
بدون شک شناخت تولیدکنندگان معتبر و آگاهی از مراکز فروش معتبر آنها، می تواند افراد را در تهیه بدون دغدغه از کیفیت و قیمت عسل موجود، کمک نماید.
با توجه به اهمیت مصرف عسل، بیماران دیابتی چه نوع عسلی را باید تهیه و مصرف نمایند؟

مصرف عسل ارگانیک و طبیعی برای دیابتی ها

شاید تنها افرادی که در مصرف عسل محدودیت داشته اند، بیماران دیابتی می باشند و این افراد باید بیشتر از سایرین در انتخاب عسلی اصل و ارگانیک نهایت دقت را داشته باشند. حال سوال اینجاست که عسل ارگانیک چیست؟
عسل ارگانیگ، عسلی بوده که در طی مراحل جمع آوری شهد در کندوهای زنبور عسل و تا قبل از برداشت آن، کندوها و خود زنبورهای عسل از هرگونه مواد شیمیایی و سمی دور باشند و از موادی کاملا طبیعی در تهیه کندوهای عسل مانند تخته و یا سفال استفاده شود.
البته دیده شده که برخی از زنبورداران، به منظور زودتر فرارسیدن زمان برداشت عسل، از مواد شیمیایی به زنبورها خورانده اند، که این عمل از درصد ارگانیک بودن عسل، کاسته است.
طی آزمایشات گوناگون، عسل ارگانیک با بدن انسان سازگاری بیشتری داشته و می تواند به راحتی قابل هضم باشد.
با توجه به اینکه می توان گفت عسل ارگانیک برای دیابتی ها مناسب تر است، امروزه انواع عسل های با درصد ساکارز پایین هم موجود بوده که مخصوص افراد دیابتی می باشد.

عسل ارگانیک لرستان
خوشبختانه امروزه تولیدکنندگانی در استان لرستان، توانسته اند ضمن بهره گیری از طبیعت مناسب این استان، رتبه اول را در زمینه مرغوبیت عسل تولیدی در کشور را دارا باشند و همچنین از معدود تولیدکنندگان عسل ارگانیک در کشور نیز لقب گرفته و صادراتی مهم را به بازارهای سراسر کشور داشته اند.