گرده گل خواص منحصربفرد تغذیه ای و درمانی را برای انسان ها دارا بوده که امروزه نمایندگی های معتبر پخش انواع مرغوبترین گرده گل ایرانی، آمادگی عرضه این فرآورده ی مهم زنبورعسل را داشته اند.
آیا می دانید که گرده گل خالص و اصل می تواند چه خواص درمانی را دارا باشد؟ آیا نمایندگی های معتبر فروش مرغوبترین گرده گل ایرانی را در سراسر کشور می شناسید؟
گرده گل که با نام گرده گل زنبورعسل هم شهرت داشته، توسط زنبورهای عسل، از روی پرچم انواع گل های گیاهان دارویی و خوش طعم موجود در طبیعت، جمع آوری گردیده است و زنبورداران نیز با تله گرده گیرهایی در مسیر ورود زنبورها به کندو، اقدام به تهیه انواع گرده های گل نموده اند.
گرده گل، علاوه بر اینکه نقش مهمی در تغذیه ی زنبورهای نوزاد و خصوصا زنبور ملکه در کندو عسل داشته، ترکیبات خاصی را از خود نشان داده است که زنبورداران را مجاب به جمع آوری و خشک نمودن این ماده ی ارزشمند موجود در طبیعت نموده که می تواند خواص منحصربفرد درمانی را برای انسان ها شامل باشد.
به گفته محققین، گرده گل زنبورعسل، تمامی ترکیباتی مفید و مقوی، مانند املاح معدنی و مواد آلی، انواع ویتامین ها، تعداد بیشماری پروتئین و اسیدهای آمینه چرب ضروری بوده است که هر یک از این ترکیبات خاص، از موادی مورد نیاز برای انسان ها بوده اند.
شایان ذکر است که امروزه گرده گل، به نوعی مکمل غذایی و تأمین کننده ی مواد پروتئینی و ویتامین ها، برای ورزشکاران بوده است.
اگر بخواهیم از خواص درمانی مصرف گرده گل که بیشتر به صورت پودر مخلوط با عسل طبیعی، مورد مصرف قرار می گیرد، می توان به خاصیت ضدسرطانی گرده گل اشاره نمود.

عرضه گرده گل

آیا گرده گل، ضدسرطان است؟

باید اشاره داشت که گرده گل، ترکیباتی خاص و منحصربفردی را با خود به همراه داشته و مرغوبترین نوع آن که در فصل بهار تولید گردیده، می تواند خاصیت بالای درمانی و به خصوص ضدسرطانی مانند سرطان سینه و سرطان پروستات، داشته باشد.
گفتنی است که به سبب وجود اسیدهای چرب ضروری و مواد معدنی گوناگون در ترکیبات گرده گل اصل، این ماده خواصی را در درمان ناباروری و کاهش کلسترول خون نیز داشته است.
امروزه از گرده گل، علاوه بر پودر و گرده گل مخلوط با عسل، کپسول گرده گل هم در بازار موجود بوده که هر یک از آنها، دستور مصرف خاص خود را داشته اند.
به نظر می رسد که مخلوط گرده گل و عسل طبیعی، می تواند یک منبع غذایی و درمانی بسیار بی نظیر برای افراد باشد که توصیه شده در دو نوبت 4 ماهه در سال، مصرف گردد.
امروزه خوشبختانه وجود نمایندگی های معتبر پخش مرغوبترین گرده گل ایرانی، دغدغه را برای تهیه انواع گرده گل ناخالص، از میان برده است.