آیا کندوهای عسل جدید و مدرن را دیده اید؟ چه مشخصاتی برای این کندو های عسل، نام برده اند؟ چگونه می توان از قیمت این نوع از کندوها آگاهی پبدا نمود؟
باید بدانید که کندو، به معنای ذخیره نمودن و انباشته کردن برای استفاده در آینده می باشد و در واقع زنبورهای عسل با جمع آوری شهد شیرین انواع گل های گیاهان و ذخیره سازی آنها در کندوها، محصولی ناب و بسیار ارزشمند به نام عسل طبیعی را تولید نموده اند.
گفتنی است که نوع کندوهای عسل هم می تواند در چگونگی پرداختن به امر زنبورداری و در نهایت تولید یکی از مهم ترین فرآورده های آن، یعنی عسل طبیعی، مهم جلوه داشته باشد و از زمان های گذشته تا به امروزه، شاهد انواع کندوهای عسل مورد استفاده توسط زنبورداران، بوده ایم.
آنچه که مبرهن بوده، استفاده از انواع کندوهای بومی و قدیمی توسط زنبورداران می باشد که از آن دسته می توان به انواع کندوهای گلی، کندوهای حلبی و کندوهای سفالی اشاره داشت. لازم به ذکر است که البته در برخی از مناطق، هنوز هم از این نوع کندوها، موارد استفاده ای شده و در کنار کندوهای جدید، از آنها هم استفاده نموده اند.
حال آیا می دانید که کدام یک از انواع کندوهای جدید، امروزه مورد استفاده بیشتری قرار گرفته اند و چگونه می توان این نوع کندوها را تهیه نمود؟

انواع کندوهای عسل جدید

شایان ذکر است که در حال حاضر، انواع کندوهای جدید با نام دیگر کندوهای جعبه ای، موراد استفاده ی بیشتری را در صنعت زنبورداری امروزی داشته اند که در دو نوع کندو عسل پلاستیکی و کندو عسل چوبی ساخته شده و در بازارهای کشور، موجود می باشند.

کندو عسل چوبی
: یکی از انواع کندوهای جعبه ای جدید، کندوهای چوبی می باشند که عمدتا از چوب درختان جنلگی، درخت تبریزی و چوب سفید ساخته شده که البته طبق سلیقه خود زنبورداران، تولید گردیده است.
به گفته زنبورداران باتجربه، بهترین کندوهای مورد استفاده در دنیای امروزی که طول عمر و عملکرد مناسب بیش از 10 ساله را دارا بوده اند، همین کندوهای عسل چوبی می باشند که قیمت مناسب تر و خواهان بیشتری را در بازارهای گوناگون، داشته اند.

انواع کندو عسل


کندو عسل پلاستیکی
: دسته دوم از کندوهای جدید جعبه ای، کندوهای پلاستیکی بوده اند که می توانند مزایا و معایبی را نسبت به کندوهای چوبی، داشته باشند.
کندوهای پلاستیکی، از وزن کمتری نسبت به کندوهای چوبی برخوردار بوده اند، قابل شست و شو و ضدعفونی کنندگی هستند، اما به سبب قیمت بیشتر نسبت به کندوهای چوبی، و در برخی از مواد عرق نمودن داخل این کندوها، موارد استفاده ی کمتری از این نوع کندوها شده است.

انواع کندو عسل

اما به طور کلی نمی توان گفت که کدام کندو می تواند برای امر زنبورداری شما مناسب باشد و شما خود باید برای یکبار هم که شده، از انواع این کندوها استفاده نمایید تا کارآیی و عملکرد آنها را بسنجید.
قیمت مناسب انواع کندوهای جدید در بازارهای فروش در سراسر کشور و ساخت انواع این کندوها طبق سلیقه ی خود زنبورداران، نرخ فروش مناسبی را برای این مراکز فروش به همراه داشته است.
برای اطلاع از قیمت انواع کندوهای عسل جدید، می توانید با نمایندگی ها و کارشناسان در این حوزه، ارتباط مستقیمی داشته باشید.