آیا می دانید که موم عسل طبیعی چه فوایدی را بوده است و در کدام صنایع متعدد از آن مصارفی مشاهد گردیده است؟ آیا امکان خرید موم عسل به صورت اینترنتی وجود دارد؟
موم عسل ماده ای بوده که توسط غده های موم ساز زنبورهای عسل در حلقه های شکمی شان تولید گردیده و با عملیاتی بسیار شکفت انگیز این موم ها را در ساخت کندوهای شش ضلعی به کار برده اند.
حتما شما هم تا به امروزه انواع عسل های موم دار را دیده اید و از آن بهره برده اید که گفتنی است در کشور ایران عسل موم دار از فروش بیشتری برخوردار بوده چرا که امکان ایجاد تقلب در این نوع عسل ها کم بوده که البته درصدی انواع موم های مصنوعی هم وجود داشته اند که مصرف آن ها به شدت می تواند با مشکلات عدم هضم و دفع صحیح همراه باشد.
از موم عسل از گذشته تا به امروزه موارد مصرفی بسیاری در صنایع گوناگونی شناخته شده که می تواند ارزشمندی تجارت زنبورداری و پرورش زنبورهای عسل را دو چندان نماید.

مصارف گوناگون موم عسل طبیعی

در ابتدا لازم به ذکر است که امروزه تهیه موم خالص که به ندرت وجود داشته کمی دشوار بوده و تنها توسط مراکز معتبر فروش آن امکان پذیر می باشد. موم عسل دارای ترکیباتی چون گرده گل و بره موم بوده که ماده ای شبیه موم می باشد.

  • صنایع دارویی: موم عسل طبیعی می تواند در درمان بیماری هایی چون زکام، آسم، مشکلات دهان و لثه موثر باشد و امروزه برای حفاظت برخی از داروهای تولید شده در مقابل اکسیداسیون و هیدرولیز، از موم عسل برای پوشش هایی بر روی این داروها بهره گرفته شده است.
  • صنایع لوازم آرایشی و بهداشتی: امروزه از موم های عسل به سبب خاصیت بالای جذب توسط پوست انسان ها، در تولید انواع لوازم آرایشی و  نرم کننده های پوستی و لوسیون ها بهره برده شده است که البته می تواند عطر خوبی را هم به آنها دهد.
  • صنایع غذایی: از موم عسل در نگهداری و بسته بندی مواد غذایی بهره برده شده که از آن دسته می توان به صنعت شیرینی پزی اشاره نمود.

در حال حاضر استفاده از موم در صنایع گوناگون سبب گردیده تا تولیدکنندگان و زنبورداران معتبر در سطح کشور، با ایجاد امکان خرید و ثبت سفارش به صورت اینترنتی، انواع طبیعی ترین موم عسل را با قیمت مناسب تری به تمامی مشتریان و تولیدکنندگان فعال در هر یک از صنایع مذکور، به عرضه برسانند.