آیا می دانید که امروزه برای تولید موم عسل، از دستگاه مخصوصی استفاده می گردد؟ چگونه می توان از مشخصات این دستگاه و قیمت فروش آن در بازار، آگاهی پیدا نمود؟
شما باید بدانید که امروزه عسل های طبیعی، توسط انواع موم ها تولید می گردند و مرحله پیچیده و سخت تولید موم ها توسط زنبورهای عسل، کمی زمان بر بوده است و به عبارتی نزدیک به چندین سال، طول می کشد تا زنبورها بتوانند نظم خاصی را در تولید موم های شش ضلعی و درنهایت تولید انواع فرآورده هایی چون، عسل طبیعی، بدهند.
به سبب همین امر، امروزه  دستگاه هایی به نام دستگاه تولید انواع موم عسل یا به عبارت دیگر، دستگاه موم آج کن، تولید گردیده تا با تولید موم عسل، کمک شایانی به افزایش میزان تولید عسل طبیعی، به زنبوداری ها به خصوص زنبورداران بزرگ، نموده باشند.

دستگاه تولید موم عسل

آج موم زنبورعسل

به عبارت دیگر می توان گفت که امروزه با استفاده از دستگاه هایی به نام موم آج کن، انواع موم های صاف شده عسل به موم های برگه ای و دارای برجستگی هایی شش ضلعی، تبدیل می گردند تا در تولید موم عسل، وقت و انرژی کمتری را صرف نمایند و از طرفی زنبورهای عسل بتوانند عسل بیشتری را تولید و ذخیره سازی نمایند.
شایان ذکر است که امروزه در بازار، توسط نمایندگی ها و مراکز فروش معتبر، انواع دستگاه های موم آج کن و تولید موم عسل، که دستگاه هایی با راندمان مطلوب و توانایی آج موم را در تناژ بسیار بالا داشته اند.
برای آگاهی از مشخصات و پارامترهای دیگر انواع دستگاه های موم آج کن، می توانید با کارشناسان و عرضه کنندگان معتبر آن در نمایندگی های معتبر، ارتباط داشته باشید.
در پایان لازم به ذکر است که از انواع موم های برگه ای و صنعتی، امروزه در صنایع گوناگونی بهره برده شده است که شاید یکی از صنایع مشهور در زمینه استفاده از انواع موم های زرد رنگ زنبورعسل، بهره گیری در تولید و ساخت انواع لوازم آرایشی و بهداشتی، بوده است.