آیا می دانید که امروزه با استخراج زهر زنبورعسل، چه کاربردهایی را در پزشکی از آن نام برده اند؟ چگونه می توان از قیمت خرید و فروش زهر خشک شده، آگاهی پیدا نمود؟
شاید به جرئت بتوان ادعا نمود که یکی از گرانبهاترین محصولات بدست آمده از زنبورعسل، که کاربرد مهمی را جز در صنعت پزشکی نداشته است، زهر زنبورعسل بوده که ترکیبات بسیاری را دارا بوده است.
بر طبق آزمایشاتی که بر روی زهر زنبورعسل صورت گرفته، می توان گفت که این ماده شامل بیش از 80 درصد آب و ترکیبات دیگری چون گلوکز، فروکتوز، فسفو لیپید و آنزیم های فعال دارویی مانند پپتیدها و آمینها بوده است.
زهر زنبورعسل، مایعی زرد رنگ و بسیار شفاف بوده که امروزه با استفاده از روش های گوناگونی، جمع آوری گردیده و به صورت خشک شده در بازار، موجود بوده است. لازم به ذکر است که امروزه با استفاده از شوک های الکتریکی بر روی زنبورهای کارگر و تحریک آنها برای نیش زدن، بر روی یک پوشش نایلونی یک صفحه ی شیشه ای، جمع آوری و استخراج می گردند.
شایان ذکر است که زهر زنبورعسل، از همان روز تولد زنبورها توسط غده های تولید زهر، ساخته شده و در داخل کیسه هایی ذخیره می گردد و گفتنی است که ترشح زهر، تا نزدیک به 20 روزگی زنبورها ادامه داشته و از آن پس، متوقف می گردد.
حال آیا می دانید که از زهر زنبورعسل، چه کاربردهایی در پزشکی برای درمان بیماری ها شده است؟

زهر زنبورعسل در پزشکی

امروزه از زهر زنبورهای عسل، کاربردهای پزشکی بسیاری را برای درمان مشکلات و ناراحتی های موجود در انسان ها نام برده اند:
درمان رماتسیم و آرتروز، ضدتومور، ضدصرع، ارزش حفاظتی در برابر اثرات کشنده ی اشعه ایکس، درمان حساسیت های شدید در افراد.
برای تهیه زهر خشک زنبورعسل که امروزه در بسته بندی های گوناگون و با وزن های متعددی در بازار موجود بوده، می توانید با کارشناسان و نمایندگی های این حوزه، ارتباط مستقیم داشته باشید.