گرده گل چه ترکیبات و خواصی را به همراه داشته است؟ خریداران انواع گرده گل عسل اصل ایرانی، چگونه می توانند این محصول را با قیمت مناسبی تهیه نمایند؟
امروزه از گرده گل جمع آوری شده توسط زنبورهای عسل، خواص و ترکیباتی بدست آمده که علاوه بر نقش فزاینده ی آن در کندوهای عسل و تغذیه ی لاروها و زنبور ملکه، توانسته خواص درمانی مفیدی را برای انسان ها دارا باشد.

ترکیبات گرده گل عسل

گرده گل یا گرده گل زنبورعسل، جمع آوری شده توسط گرده افشانی های زنبورهای عسل بر روی انواع گل های گیاهان موجود در طبیعت بوده، که بدون شک ارزشمندترین و پرخاصیت ترین ماده شناخته شده در طبیعت می باشد.
گرده گل، دارای ترکیباتی چون انواع مواد معدنی مانند آهن، کلسیم، فسفر و از همه مهم تر، روی، انواع ویتامین ها و مواد مغذی، اسیدهای چرب ضروری و مقدار قابل توجهی از انواع پروتئین ها می باشد.
لازم به ذکر است که از زمان های گذشته نیز، از گرده انواع گل های گیاهان، به عنوان یک ماده ی تغذیه ای مفید برای انسان ها استفاده می شده است و امروزه نیر با توجه به انجام آزمایشات گوناگون بر روی ترکیبات گرده گل، خواص منحصربفردتری برای آن، بدست آمده است.
گرده گل که بهترین و مرغوب ترین نوع آن، در فصل بهار به سبب وجود تنوع گیاهی گوناگون در مراتع و دشتها بدست آمده، امروزه توسط گرده گیرهایی در مسیر ورود زنبورهای عسل به کندو عسل، جمع آوری گردیده و به سرعت خشکانیده شده و به صورت پودرهایی در بسته بندی های گوناگون، در بازارهای فروش محصولات زنبورعسل، موجود بوده است.

گرده گل اصل

شایان ذکر است که امروزه در درمان سرطان پروستات، نازایی و ناتوانی جنسی در مردان و زنان، درمان کم خونی و فشارخون، و به عنوان یک ماده ی نیروزا برای ورزشکاران، از گرده گل بهره بسیاری شده است.
برای تهیه گرده گل اصل ایرانی، می توانید آن را از مراکز فروشگاهی معتبر با قیمت مناسبی تهیه نمایید.