آیا می دانید که در استان همدان، کدام مراکز پخش معتبر، انواع عسل خوب و خالص را با قیمت و کیفیتی تضمینی عرضه می نمایند؟ چگونه می توان این مراکز پخش معتبر را شناسایی نمود؟
عسل همواره از جمله مواد غذایی ارزشمند و مقوی تولید شده توسط زنبورهای عسل بوده که همواره تهیه و مصرف طبیعی ترین و خالص ترین نوع آن، از جمله دغدغه های اصلی عمده مصرف کنندگان جدی عسل بوده است.
همه شما باید بدانید که یک عسل طبیعی، مملو از ترکیباتی بی نظیر و فوق العاده بوده که همگی آنها برای ادامه حیات انسان ها ضروری می باشد و قرار دادن عسل طبیعی در برنامه روزانه انسان ها می تواند اثرات درمانی و تغذیه ای مثبتی را برای تمامی سنین و طبع ها دارا باشد.
بله عسل ماده ای با ارزش غذایی فراوان و متشکل از ترکیباتی چون مواد ساده قندی مانند گلوکز و فروکتوز، انواع ویتامین ها و مواد معدنی و کربوهیدرات ها می باشد که مصرف آن می توانند در درمان کم خونی، بیماری های دستگاه گوارش، کم خوابی ها، سردردهای شدید و سرماخوردگی بسیار زیاد موثر باشد.
حال با توجه به اینکه شرایط اقتصادی در جامعه امروزی گاهی سبب شده تا افرادی سودجو و ناشناخته، با افزودن موادی چون آب و شکر به عسل طبیعی، عسلی تقلبی را روانه بازارهای فروش نموده اند و مصرف کنندگان عادی عسل که توانایی تشخیص عسل اصل از تقلبی را نداشته، اقدام به خرید اینگونه عسل ها می نمایند که به هیچ عنوان نمی توانند خواصی مفید و شگفت انگیز دارویی و درمانی را دارا باشد.
خوشبختانه هنوز هم در کشور ما، تولیدکنندگانی معتبر از انواع عسل های طبیعی و خالص وجود داشته اند که استان همدان نیز یکی از این دسته تولیدکنندگان بنام می باشد و توانسته در تولید عسلی مرغوب و اصل، موفق باشد.

عسل همدان

تولید عسل در استان همدان

امروزه امر زنبورداری و پرورش زنبورهای عسل هم در استان همدان، با توجه به شرایط مساعد اقلیمی و آب و هوایی، از جمله مشاغل رونق یافته در این استان لقب داشته و همواره شاهد تولید انواع عسل طبیعی و درجه یک در این استان بوده ایم که گفتنی است با افزایش چشمگیری مواجه گردیده است.
اگر چه که در چند سال اخیر مشکلاتی از قبیل خشکسالی و بدی آب و هوا، منجر به کاهش تولیدات عسل در این استان گردیده بود، اما حال آمارها حاکی از آن است که با وجود 150 هزار بهره بردار عسل در این استان، میزان تولید عسل به چیزی نزدیک به 1500 تن رسیده است که در نوع خود جالب توجه بوده است.
همانطور که متوجه شدید، مصرف کنندگان عمده عسل، توانایی شناخت عسل اصل از تقلبی را نداشته اند و بدون شک شناخت تولیدکنندگان معتبری چون استان همدان و شناسایی مراکز معتبر اینترنتی و فروشگاهی آنها در سراسر کشور، می تواند خریدی تضمینی و بدون دغدغه را برای آنها به همراه داشته باشد.
برای کسب آگاهی بیشتر پیرامون شناخت مراکز معتبر و مجوزدار پخش انواع عسل طبیعی و ناب همدان و یا شناخت سایت های اینترنتی معتبر، می توانید با کارشناسان و مشاورین در این زمینه ارتباطی مستقیم داشته باشید.