آیا می دانید که افراد دیابتی می توانند با تهیه انواع عسل مخصوص دیابتی ها، دیگر نگران عوارض مصرف عسل طبیعی نباشند؟ قیمت مناسب ترین عسل دیابتی در بازارهای فروش عسل، چه نرخی دارد؟
در میان خانواده های ایرانی، عسل طبیعی یکی از محبوب ترین مواد غذایی بوده که همواره بیشتر افراد آن را در صبحانه و یا به عنوان یک میان وعده غذایی مورد استفاده قرار داده اند و از خواص تغذیه ای و درمانی آن، بهره کافی را برده اند.
شاید برخی از افراد تصور می کنند که قند موجود در عسل طبیعی، مضر بوده و افرادی مانند افراد دارای اضافه وزن و یا به خصوص افراد دیابتی نمی توانند عسل طبیعی را در برنامه غذایی خود داشته باشند! حال آیا می دانید که این تصور کاملا غلط است؟
بله به جرئت می توان ادعا نمود که اگر عسلی که تهیه و تولید شده توسط تولیدکنندگان معتبر باشد و به طور مستقیم دخالت زنبورهای عسل را در خود دیده باشد و یا به عبارت دیگر کاملا ارگانیک باشد، دارای انواع قندهای ساده مونوساکاریدی چون گلوکز و فروکتوز بوده که از قندهای نامضر موجود در شهد گل های گیاهان دارویی هستند.
این ادعا به طور قطع به یقین برای افراد دارای اضافه وزن وجود داشته که با قرار دادن عسل طبیعی در رژیم غذایی خود، می توانند منجر به بالا رفتن سوخت و ساز بدن و چربی سوزی با شدت بالایی شوند و بدون شک مصرف عسل طبیعی با آبلیموی تازه، بهترین شربت طبیعی برای تمامی افراد و خصوصا افراد دارای اضافه وزن بوده است.
حال آیا می دانید که افرادی دیابتی می توانند کدام نوع از عسل های طبیعی را تهیه و مصرف نمایند؟

بازار عسل

دیابتی ها و مصرف عسل

اما شاید بیش از افراد دارای اضافه وزن، این بیماران دیابتی بوده اند که همواره نگرانی جدی پیرامون مصرف عسل داشته اند و بعضا دیده شده که با مصرف انواع عسل های تقلبی و مصنوعی موجود در بازار، عوارضی چون افزایش میزان قند خون را برای خود به همراه داشته اند که بعضا می تواند خطرناک نیز باشد و به همین دلیل برخی از پزشکان اصلا به طور کامل مصرف عسل را برای این دسته بیماران، ممنوع دانسته اند.
یکی از انواع مواد قندی که عسل وجود داشته، ساکارز بوده است که گفتنی است که هر چقدر درصد این ماده قندی در عسل کم تر باشد، می توان انتظار عسلی کاملا خالص و طبیعی را داشت که در مقابل می تواند مفید برای دیابتی ها نیز باشد.
شایان ذکر است که میزان درصد ساکارز در یک عسل طبیعی، چیزی در حدود 5 درصد می باشد که به گفته متخصصین تغذیه، بهترین نوع عسل برای بیماران دیابتی، عسلی با ساکارز کمتر از یک درصد می باشد.
خوشبختانه امروزه در بازارهای خرید و فروش انواع عسل طبیعی، شما می توانید انواع عسل های با ساکارز کمتر از یک درصد و مخصوص بیماران دیابتی را از عرضه کنندگان معتبر این محصول بخواهید که قیمت بسیار مناسبی را نیز ارائه داده اند.
لازم به ذکر است که از جمله انواع عسل های مفید برای دیابتی ها، عسل آویشن طبیعی بوده که سرشار از انواع ویتامین ها و خواص درمانی بوده است. برای آگاهی از شرایط فروش انواع عسل دیابتی و قیمت آنها، می توانید از طریق راه های ارتباطی ذیل، با مشاورین در تماس باشید.