یکی از انواع عسل های مرغوب تولید شده در استان های شمالی کشور، عسل بهار نارنج می باشد که امروزه در مراکز فروش معتبر، با شرایطی ویژه به فروش می رسد.
اگر در فصل بهار به استان های شمالی کشور رفته باشید، بدون شک رایحه خوش طعم نارنج ها را استشمام نموده اید. بله نارنج درختی معطر و با کاربردهای فراوان صنعتی بوده که یکی از صنایع مهم بهره برنده از این گیاه، صنعت عطرسازی بوده است.
شایان ذکر است که استان های شمالی کشور امروزه جایگاه ویژه ای در تولید انواع مرکبات داشته اند و عسل مرکبات در استان هایی چون مازندران، به عسل بهار نارنج شهرت داشته است.
عسل بهار نارنج که از شهد معطر این گیاه تولید گردیده، از گونه های پرخاصیت عسل های طبیعی می باشد که می تواند خواص بی نظیری را با خود به همراه داشته باشد. حال در اینجا می خواهیم کمی بیشتر با عسل بهار نارنج آشنا شویم.

عسل بهار نارنج

عسل بهار نارنج و فواید مصرف آن

عسل پرتقال یا همان عسل بهار نارنج که در فصل بهار در استان های شمالی کشور تولید گردیده دارای ترکیباتی خاص و بسیار حیاتی برای بدن انسان بوده که می تواند یکی از انواع عسل های ناب دارویی نیز باشد.
عسل بهار نارنج، مملو از انواع مواد آلی و معدنی چون آهن، پتاسیم، مس، روی، منگنر، کلسیم بوده و گفتنی است که دارای رنگ زرد می باشد و آزمایشات گوناگون نشان داده که هر چقدر رنگ آن تیره تر باشد، مواد معدنی آن غنی تر خواهد بود.
حال می توان خواص ذیل را برای مصرف عسل بهار نارنج برشمرد که گفته می شود برای بزرگسالان می تواند کمتر از 70 گرم در روز و برای کودکان کمتر از 30 گرم به طور روزانه باشد و یکی از بهترین روش های مصرفی آن، همراه با آب لیموی ترش و آب ولرم بوده است.

  • عسل بهار نارنج، خاصیت بالای ضدسرطانی و ضدعفونی کننده ای دارد.
  • سرشار از انواع ویتامین ها به خصوص ویتامین C و آنتی اکسیدان ها می باشد.
  • مصرف عسل بهار نارنج می تواند در تصفیه خون و کاهش کلسترول های مضر بسیار زیاد موثر باشد.
  • شایان ذکر است که با توجه به اینکه انواع عسل های تولیدی برای تقویت اعصاب مفید بوده اند، اما گفتنی است عسل بهار نارنج برای تقویت اعصاب مفیدتر می باشد.

با توجه به اینکه این روزها، دغدغه ی اصلی مصرف کنندگان و مشتریان عسل، تهیه عسلی اصل و درجه یک بوده، آیا شما می دانید که چگونه می توان عسل تضمینی و کاملا طبیعی را تهیه نمود و آن را از عسل تقلبی شناخت؟

تهیه عسل غیرتقلبی

در بازارهای امروزی فروش عسل، افرادی سودجو وجود داشته که با افزودن مقداری آب و شکر به عسل، سعی در افزایش فروش خود و در نهایت سودهی خود داشته اند و سلامت انسان ها برای آنها مهم نبوده است.
باید گفت درست است که برخی از موارد مانند رنگ عسل و یا شکرک زدن آن، می تواند کمی در شناخت اصل بودن عسل کمک دهنده باشد، اما بهترین روش برای تشخیص این امر، آزمایشگاه های مواد غذایی بوده که امروزه تولیدکنندگان معتبر عسل در کشور، مجهز به این آزمایشگاه ها بوده، پس شناخت تولیدکنندگان معتبر در سطح کشور، می تواند بهترین راهکار، در تهیه عسل غیرتقلبی میان بازارهای امروزی فروش عسل باشد.