آیا می دانید که عسل کنار چه خواصی را دارا می باشد؟ امروزه در بازارهای سراسر کشور بهترین و طبیعی ترین نوع عسل کنار توسط تولیدکنندگان معتبر، با قیمت خرید مناسبی عرضه گردیده است.
قطعا همه شما می دانید که عسل طبیعی، می تواند خواص شگفت انگیزی را دارا باشد و همواره در بازارهای فروش عسل و در فروشگاه های موجود، به دنبال عسلی اصل و کاملا طبیعی بوده اید، چرا که می دانید این عسل طبیعی و مرغوب است که می تواند خواص بی نظیری را دارا باشد.
بله به گفته متخصصین و مشاورین تغذیه، عسل طبیعی و اصل که سرشار از انواع مواد آلی و معدنی، انواع مواد مغذی و مقوی، انواع ویتامین های ضروری برای بدن و کمی پروتئین می باشد، می تواند با مصرف روزانه حتی به مقدار یک قاشق، خواص درمانی بسیاری را دارا باشد.
اما آیا می دانید که یکی از انواع عسل های تولیدی در کشور، عسل کنار یا همان عسل سدر بوده که می تواند خواص درمانی منحصربفردی را برای حفظ سلامت انسان دارا باشد؟

عسل کنار و خواص آن

در ابتدا باید اشاره داشت که درختچه ی کوچک کنار، دارای تاج هایی پهن و میوه هایی خوارکی و تخم مرغی شکل بوده که این میوه ها سرشار از انواع ویتامین ها مانند ویتامین C و D می باشند. جالب است بدانید که در گذشته از برگ های ساییده شده درخت کنار، که به سدر مشهور می باشند، به عنوان یک پاک کننده خوب برای موی سر و بدن بهره می بردند که البته هنوز هم از این روش استفاده می گردد.
شاید بتوان گفت که یکی از انواع بهترین عسل های تولیدی در استان های جنوبی کشور، مانند فارس، هرمزگان، بوشهر، خوزستا و کرمان، عسل کنار یا همان سدر بوده که زمان برداشت آن از روزهای پایانی تابستان تا اواخر پاییز می باشد.
شایان ذکر است که مصرف عسل کنار می تواند خواص دارویی ذیل را دارا باشد:

  • یکی از مهم ترین خواص مصرف عسل کنار، تقویت کنندگی قوای جنسی بوده است.
  • تقویت موی سر و جلوگیری از ریزش مو.
  • ضدکم خونی و مفید برای بیماران کم خونی.
  • موثر بر درمان زخم های دستگاه گوارش مانند معده و روده.
  • مصرف عسل کنار تأثیر زیادی بر تنظیم کلسترول خون داشته است.
  • با توجه به تأمین نمودن ویتامین C برای بدن، می تواند در زمان بیماری آنفلونزا بهترین گزینه برای مصرف باشد.

در پایان باید این نکته را یادآور شد که زمانی می توانید خریدی بدون دغدغه از قیمت و کیفیت عسل داشته باشید که در میان بازارهای گوناگون فروش عسل، تولیدکنندگان و عرضه کنندگان معتبر را بشناسید، چرا که امروزه در بازارهای فروش عسل، بیش از 50 درصد انواع عسل های موجود تقلبی و مصنوعی بوده اند.