آیا نام عسل ریحان را شنیده و با خواص مصرف آن، آگاهی داشته اید؟ چگونه می توان مراکز فروش معتبر انواع عسل ایرانی به خصوص بهترین عسل ریحان را در کشور شناخت؟
عسل طبیعی ماده ای سرشار از تمامی ترکیباتی خاص و مورد نیاز برای ادامه حیات انسان ها بوده که امروزه بدون شک نقش بسیار مهمی را در سلامت تغذیه انسان ها و اصلاح رژیم غذایی اکثر افراد، داشته است.
اگر شما فردی هستید که دارای اضافه وزن بوده اید، باید بدانید که نه تنها موا  قندی موجود در عسل خالص و طبیعی، مضر نبوده، بلکه می تواند با افزایش سوخت و ساز بدن شما، منجر به تسریع شدن کاهش وزن گردد.
اگر پزشک به شما گفته که دارای کبد چرب هستید، می توانید با مصرف عسل طبیعی قبل از خواب، به پاکسازی کبد خود، اقدام کنید و حتی خوابی راحت را تجربه کنید.
اما همانطور که می بینید، کنار این همه خواص، همواره نام خالص و طبیعی بودن عسل آمده و به همین سبب شما مصرف کنندگان عسل، باید در شناخت مراکز معتبر و مجوزدار خرید عسل، تلاشی جدی را صورت دهید.
گفتنی است که خوشبختانه امروزه در کشور، شاهد رونق مطلوبی از پرورش زنبورعسل و تولید عسلی خالص در مراکز معتبر تولیدی بوده ایم و در این میان، می توان به تولیدکنندگانی چون، استان لرستان، کردستان، همدان، اردبیل و اصفهان اشاره کرد که توانسته نقش مهمی را در وجود انواع عسل شناسنامه دار و خالص در بازارهای کشور، داشته باشند.
حال باید بدانید که امروزه یکی از گونه های مفید عسل دارویی برداشت شده به طور عمده از استان اصفهان، عسل ریحان بوده که در حال حاضر مرغوبترین نوع آن با قیمت بسیار مناسبی به تمامی سراسر کشور، عرضه شده و مصرف کنندگان کافیست که با مشاورین این مراکز معتبر، ارتباط مستقیم داشته باشند. حال آیا با خواص مصرف عسل ریحان آشنایی داشته اید؟

عسل ریحان

خواص عسل ریحان طبیعی

همانطور که متوجه شدید، این عسل طبیعی و خالص بوده که همواره مصرف کنندگان بسیاری را داشته، چرا که این مصرف کنندگان می دانند مصرف عسل تقلبی و مصنوعی، حتی می تواند عوارضی جدی را نیز برایشان به همراه داشته باشد و این دسته از مصرف کنندگان تا اعتماد ب عرضه کنندگان عسل نداشته باشند، عسلی خریداری نمی کنند!
گیاه ریحان، گیاهی یکساله و بومی فلات ایران بوده که دارای گل های سبز و یا ارغوانی و سفید می باشد و از جمله گیاهان مفید دارویی لقب گرفته است.
گفتنی است که این گیاه، دارای ترکیبی به نام BCP بوده که خاصیت ضدالتهابی و ضدآرتروز به آن بخشیده است. همچنین این گیاه دارای خواص آنتی اکسیدانی بوده و می تواند مانع از تشکیل رادیکال های آزاد و تومورهای سرطانی در بدن انسان ها گردد.
شایان ذکر که این گیاه به طور وحشی در استان هایی چون همدان، تهران، خراسان و سیستان و بلوچستان روییده، اما در شهر مبارکه اصفهان، به صورت خودرو روییده است.
از شهد گل های گیاه ریحان، عسلی با نام عسل ریحان در مرداد ماه برداشت گردیده که دارای رنگ عقیقی روشن بوده و خالص ترین نوع آن، خواص درمانی ذیل را داشته است:

  • ضدسردرد و میگرن.
  • بهبود کیفیت خواب.
  • تقویت کننده و بهبود ضعف بدن.
  • مقوی حافظه، اعصاب و مغز.
  • تقویت کننده سیستم ایمنی بدن.

با توجه به اهمیت مصرف عسلی خالص و طبیعی، شما می توانید بهترین عسل ریحان را با قیمتی مناسب، در بسته بندی های نیم کیلویی و یک کیلویی، از طریق مراکز معتبر خرید عسل ایرانی، خریداری کنید و خریدی تضمینی داشته باشید.