با توجه به شرایط مطلوب تولید عسل در شمال کشور، آیا می دانید که امروزه فرصت ویژه ای برای صادرات انواع عسل بسته بندی شده از استان های شمالی کشور، به وجود آمده است؟
به جرئت می توان این ادعا را پذیرفت که امروزه تجارت عسل و صادرات آن در کشور ما، از جمله تجارت های پرسود تلقی گردیده و امروزه شاهد وجود تولیدکنندگان معتبری از انواع عسل ایرانی، در استان های شمالی کشور نیز بوده ایم.
خب طبیعی است که بدانید، استان های شمالی کشور از شرایط بسیار متنوعی در پوشش گیاهی دامنه کوهستان ها و مراتع خود برخوردار بوده اند و این امر سبب شده تا زنبورداران بسیاری خواهان فعالیت در این صنعت ارزشمند باشند که با تولید فرآورده ای چون عسل طبیعی، گامی مهم در راستای ارتقای سطح سلامت افراد جامعه برداشته است.
یک عسل، زمانی توانسته خواص مفید دارویی و درمانی را به همراه داشته باشد که مستقیما از کندو عسل و از شهد گل های گیاهان دارویی و یا از شهد شکوفه های درختان، بدست آمده باشد و یا به عبارت دیگر، عسلی خالص و کاملا طبیعی باشد.
با توجه به اینکه امروزه در بازارهای فروش عسل، وجود افرادی سودجو، به عرضه انواع عسل های تقلبی و مصنوعی، دامن جدی زده، تولیدکنندگان معتبر عسل در کشور باید تدابیری را جهت انجام بازاریابی های گسترده صورت داده باشند تا مصرف کنندگان با شناخت این مراکز معتبر تولیدی و نمایندگی های پخش آنها در بازار، دغدغه ای را پیرامون خرید عسل اصل و خالص، نداشته باشند.
در راستای همین هدف، امروزه توسط تولیدکنندگان معتبر عسل در شمال کشور، شرایط ویژه ای برای صادرات عسل دارویی و طبیعی به بازار به وجود آمده و تمامی فروشگاه ها و مراکز مجوزدار خرید عسل در کشور، می توانند از این شرایط ویژه بهره مند گردند.

عسل شمال

صادرات عسل شمال

بله خوشبختانه امروزه فرصت ویژه ای برای صادرات انواع عسل دارویی و طبیعی تولید شده در استان های شمالی کشور به وجود آمده که گامی مهم در راستای شناخت عسلی اصل و درجه یک، به بازارهای سراسر کشور بوده است.
از جمله عسل های تولیدی در این استان ها، می توان به عسل مرکبات و یا عسل بهار نارنج اشاره داشت که عسلی تولید شده از درختان لیمو، پرتقال و نارنج در فصل بهار بوده و خواص منحصربفرد دارویی و درمانی را دارا بوده است.
نکته مهمی که پیرامون گونه های متفاوت عسل در استان های شمالی وجود داشته، رقیق بودن آنها می باشد که به واسطه وجود درصد بالای رطوبت در این استان ها بوده و به هیچ وجه نشان از نامرغوب بودن آنها نیست.
گفتنی است که با توجه به اهمیت مرحله ی آخر در عرضه عسل به بازار، یعنی بسته بندی عسل، امروزه توسط شرکت های معتبر، بسته بندی عسل در ظروف شیشه ای و پلی اتیلنی و در شرایط کاملا استاندارد و به دور از هر گونه مواد و ذراتی خارجی، صورت گرفته است.
شایان ذکر که عمدتا این بسته بندی ها در وزن ها نیم کیلویی و یک کیلویی صورت می گیرد و با قیمت های متفاوتی نیز به بازار عرضه شده است. شما می توانید جهت آگاهی بیشتر پیرامون شرایط ویژه صادرات انواع عسل شمال کشور، با کارشناسان و مشاورین در این حوزه، ارتباط مستقیم داشته باشید.