آیا می دانید که مصرف انواع عصاره بره موم، خواص بیشتری را نسبت به مصرف بره موم خام داشته است؟ کدام مراکز فروش در زمینه بره موم خالص را در کشور می شناسید؟
اگر حتی برای یکبار هم که شده، به فروشگاه های معتبر عسل طبیعی در کشور رفته باشید، حتما نام بره موم، گرده گل و ژل رویال به گوشتان خورده است و شاید هیچ اطلاعاتی از خواص و چگونگی تولید آنها نداشته اید.
باید گفت که از زنبورعسل، این موجود ارزشمند آفرینش الهی، تنها عسل طبیعی به عنوان فرآورده ای پرخاصیت، شناخته نشده و بره موم، گرده گل و ژل رویال هم از دیگر فرآورده های مفید زنبورعسل نام داشته اند که امروزه نقش فزاینده ی دارویی و درمانی را برای انسان های جامعه، ایفا نموده اند.
گفتنی است که بره موم، ماده ی چسبناک موجود در کندو عسل و تولید شده توسط زنبورهای کارگر از صمغ و رزین درختان و گیاهان می باشد که علاوه بر دارا بودن خواص ضدباکتریایی و ضدآلودگی آن که به عنوان صدعفونی کننده در کندو عسل اهمیتی بالا داشته، امروزه مصرف آن برای انسان ها هم از خواص مفید دارویی و درمانی برخوردار بوده است.
اما با توجه به آنکه بره موم خام و برداشت شده از کندو عسل توسط روش هایی چون استفاده از تله بره موم، دارای موادی سخت هضم برای انسان ها بوده، امروزه انواع پودر و عصاره آن به بازار عرضه گردیده است.

عصاره بره موم

انواع عصاره بره موم

بله امروزه زنبورداران با استفاده از تله هایی سوراخ دار بر روی کندو عسل، انواع بره موم خالص را از کندو عسل جمع آوری نموده و به جهت عرضه به بازار مصرفی برای انسان ها، با استفاده از حلال های گوناگون، انواع عصاره بره موم را به بازار عرضه کرده اند:

  1. عصاره آبی بره موم.
  2. عصاره الکلی بره موم.
  3. عصاره روغنی بره موم.

این عصاره ها، از مواد موثره ی فعال بیشتری برخوردار بوده و برای مصرف انسان ها هیچگونه مشکل و عواضی را به وجود نخواهند آورد و خب نسبت به بره موم خام، قابل هضم تر نیز می باشند.
گفتنی است که ترکیباتی ضدباکتریایی و آنتی اکسیدانی موجود در بره موم، مصرف این ماده را به عنوان یک داروی گیاهی برای انسان ها از خواص مفیدی برخوردا نموده است، البته به شرط آنکه کاملا خالص و اصل تهیه شده باشد.
مصرف انواع عصاره های بره موم، می تواند خواص درمانی ذیل را داشته باشد:

  • ضدسرطان به خصوص سرطان های گوارشی.
  • درمان مشکلات گوارشی.
  • کاهش کلسترل و فشار خون.
  • درمان آفت دهان و جلوگیری از پوسیدگی دندان ها.

برای آنکه انواع بهترین و خالص ترین عصاره ی بره موم را با نازلترین قیمت موجود در بازار خریداری کنید، می توانید با کارشناسان و مشاورین فروش مراکز معتبر محصولات زنبورعسل ایرانی، ارتباط مستقیم داشته باشید.