آیا می دانید که امروزه یکی از لوازم موجود در اکثر زنبورداری ها، دستگاه زهرگیری زنبورعسل بوده که توسط مراکز خرید معتبر، از قیمت خوب و با خدمات پس از فروش مناسبی برخوردار می باشد؟
بدون شک می توان گفت که بعد از عسل طبیعی، گران قیمت ترین فرآورده ی زنبورعسل، زهر زنبورعسل بوده که گفتنی است قیمت آن با طلا برابری می کند. آیا می دانید که زهر زنبورعسل چگونه استخراج می گردد؟ آیا از خواص درمانی آن، آگاهی داشته اید؟

دستگاه زهرگیری زنبورعسل

استخراج زهر زنبورعسل

گفتنی است که از زمان های گذشته تا به امروزه، زهر زنبورعسل دارای خواص درمانی فراوانی بوده و در حال حاضر زنبورداران انواع زهر خشک زنبورعسل را به بازار عرضه نموده اند.
شایان ذکر که زهر زنبورعسل، مایعی زرد و تلخ بوده که توسط غدد زهرساز موجود در زنبورهای کارگر، تا دو هفته بعد از تولدش، ترشح می گردد و از آن پس، متوقف گردیده است.
امروزه زنبورداران با استفاده از از دستگاه هایی مخصوص، به نام دستگاه زهرگیری زنبورعسل، بدون حتی کوچکترین آسیب و تلفاتی به زنبورهای کارگر، توانسته اند زهر زنبورعسل را استخراج کنند.
این دستگاه ها دارای قسمتی به نام شوکر بوده اند که با ایجاد شوک در زنبورها، آنها را واردار به نیش زدن کرده و منجر به استخراج زهر، گردیده اند.
اما باید بدانید که زهر زنبورعسل، دارای ترکیبات منحصربفردی بوده که امروزه از آن، خواص درمانی بیشماری بدست آمده و حتی در صنعت داروسازی هم، زهر زنبورعسل، به عنوان یک ماده ی اولیه، کاربردی مفید داشته است.

دستگاه زهرگیری زنبورعسل

خواص درمانی زهر زنبورعسل

باید اشاره داشت که زهر زنبورعسل به واسطه خاصیت اسیدی خود، بلافاصله پس از استخراج، به صورت خشک شده و پودر در می آید و زنبورداران نیز این ماده را به صورت خشک شده روانه بازارهای فروش محصولات زنبورعسل نموده اند.
نکته ی قابل توجهی که پیرامون میزان زهر موجود در زنبورهای کارگر وجود داشته، این است که این میزان رابطه ی مستقیمی با گرده گل موجود در محیط پرورش زنبورعسل داشته و هر چه میزان گرده گل ببشتر باشد، ترشح زهر نیز در زنبورها افزایش خواهد یافت.
به طور کلی باید گفت که زهر زنبورعسل، دارای بیش از 80 درصد آب، بیش از 8 پروتئین و ترکیباتی مانند آنزیم ها، پپتیدها و آمین های بیوژنیک بوده است که خب مصرف این ماده را برای درمان بسیاری از بیماری ها مفید واقع گردانیده است.
شایان ذکر است که زهر زنبورعسل، در درمان بسیاری از مشکلاتی چون، دردهای مفصلی، عضلانی، آرتروز و رماتیسم، موثر بوده است که خب در گذشته هم به این منظور از آن استفاده می شده است.
اما آزمایشات گوناگون نشان داده که زهر زنبورعسل، ماده ای مفید در درمان بسیاری از بیماری های عصبی بوده که مهم ترین و آشکارترین موارد مصرف درمانی آن، بیماری MS بوده که یکی از مشکلات و بیماری های مربوط به عصب انسان ها بوده است.
در حال حاضر تمامی زنبورداران در سراسر کشور، می توانند با قیمت بسیار مناسبی، انواع دستگاه های زهرگیری زنبورعسل را که استاندارد و با کیفیت بالایی بوده را، خریداری کنند و از خدمات پس از فروش مطلوبی نیز برخوردار باشند.