امروزه یکی از گونه های پرخاصیت عسل طبیعی، یعنی عسل گشنیز توسط مراکز معتبر صادراتی عسل درجه 1 ایرانی، آماده صادرات به تمامی بازارهای سراسر کشور با شرایط ویژه ای می باشد.
صادرات عسل طبیعی در کشور ما، به دنبال استعداد قابل توجهی که در اکثر مناطق وجود داشته، امروزه به یکی از تجارت های اررشمند تبدیل گردیده که توانسته نقش بسیار فزاینده ای را در تضمین سلامت افراد جامعه، داشته باشد.
گفتنی است که کشور ایران را امروزه یکی از مشهورترین کشورهای دنیا در زمینه تنوع بسیار فراوان در پوشش گیاهی گیاهان مفید دارویی می شناسند که خب امروزه زنبورداران فراوانی در مناطق گوناگون کشور، مشغول به این حرفه ی مهم بوده اند و فرآورده ای ارزشمند چون عسل طبیعی را به بازارهای مصرفی انسان ها، روانه نموده اند.
درست که کشور ما مهد پرورش و رویش گیاهان دارویی مفید بوده و این انتظار می رود که عسل های دارویی برداشت شده، از جمله بهترین و مرغوب ترین عسل های دنیا باشند، اما متأسفانه وجود افرادی سودجو در بازارهای کشور، همواره ترس از خرید عسل را در میان مصرف کنندگان عسل به وجود آورده و بایستی در شناخت مراکز خرید معتبر، تلاشی جدی از سوی مصرف کنندگان عسل صورت بگیرد.
با این وجود باید گفت که امروزه استان هایی چون، لرستان، اصفهان، کردستان، اردبیل، خراسان و خوزستان، از جمله تولیدکنندگان معتبر عسل طبیعی نام داشته اند و گام مهمی را در وجود عسل 100 درصد خالص و طبیعی در بازارهای کشور برداشته اند و خب در پیشبرد دو اصل قیمت و کیفیت عسل هم موفق عمل نموده اند.
اما آیا می دانید که یکی از گونه های عسل دارویی برداشت شده در مرغوب ترین نوع خود در استان هایی چون خراسان و اصفهان، عسل شوید بوده که از خواص مفید دارویی و درمانی برخوردار می باشد و امروزه ار شرایط ویژه ای برای صادرات نیز بهره مند گردیده است؟

عسل شوید

آشنایی با خواص عسل شوید

شایان ذکر که گیاه شوید، گیاهی یکساله و دارای گل های زرد رنگ می باشد که در کشور ما به صورت خودور و یا پرورشی، از رویش مناسبی برخوردار بوده است. امروزه به صورت خالص و مرغوب، عسلی از شهد گل های گیاه شوید با نام عسل شوید در استان هایی چون اصفهان و خراسان برداشت گردیده که از خواص مفیدی برخوردار می باشد.
عسل شوید، دارای رنگ تیره بوده و در فصل تابستان برداشت می گردد. مصرف خالص ترین عسل شوید، می تواند خواص دارویی ذیل را دارا باشد:

  • افزایش شیردهی مادران.
  • تقویت ضعف بدن.
  • درمان دل پیچه.
  • کاهش کلسترول و چربی خون.
  • مقوی اعصاب و آرامبخش.
  • درمان دردهای مفصلی.

با توجه به اینکه استاندارد بسته بندی و صادرات انواع عسل طبیعی در بیشتر کشورهای اروپایی، ظروف شیشه ای و پلی اتیلنی در وزن های نیم کیلویی و یک کیلویی بوده که امروزه در کشور ما هم توسط مراکز معتبر صادراتی، در این ظروف بسته بندی عسل طبیعی صورت گرفته و آماده صادرات می باشند.
خوشبختانه با گسترش صادرات انواع عسل ایرانی، در حال حاضر شما می توانید با ارتباط داشتن با کارشناسان و مشاورین مراکز صادراتی عسل ایرانی، از شرایط ویژه ی صادرات عسل به خصوص عسل شوید درجه 1، آگاهی پیدا کنید.