انواع گرده گل خالص موجود در طبیعت، علاوه بر نقش تغذیه ای در کندو عسل، خواص مفید دارویی را برای انسان ها داشته و هم اکنون در بازارهای شهر شیراز، در بالاترین کیفیت به فروش می رسد.
آیا شما از افرادی بوده که مشکل اضافه وزن و چاقی داشته اید؟ آیا شما هم از مردان مسنی بوده که همواره ترس از مبتلا شدن به ورم و سرطان پروستات داشته اید؟ آیا نمی دانید که چگونه علائم بیماری دیابت خود را کنترل کنید؟
شاید تمامی این سوالات، از جمله دغدغه های انسان های امروزی در کشور ما و در دنیا بوده است که خب داروهایی هم جهت درمان این بیماری ها تولید شده و پزشکان آنها را تجویز نموده اند. اما انسان ها همواره به دنبال آن بوده که کم عوارض ترین و یا بدون عوارض ترین راهکار را برای درمان مشکلات خود انتخاب کنند و شاید از عوارض شیمیایی این داروها هم خسته شده اند.
باید گفت که محصولات کاملا طبیعی و خالص زنبورعسل، می تواند یکی از راهکارهای اساسی در درمان بسیاری از بیماری ها و مشکلات نام برده شده باشد و خب در این امر صنعت زنبورداری از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده است.
آیا می دانید که گرده گل موجود بر روی پرچم گل های گیاهان دارویی، ماده ای ارزشمند در درمان بسیاری از این بیماری ها نام داشته که زنبورهای کارگر آن را جهت تغذیه ی نوزادان زنبور با خود به داخل کندو عسل برده اند؟ آیا با ترکیبات گرده گل خالص و چگونگی خرید آن از بازار، آگاهی داشته اید؟

گرده گل شیراز

شناخت خواص گرده گل

بله گرده گل موجود بر روی پرچم گل های گیاهان دارویی، که به عنوان اسپرم گیاهی مشهور بوده، حاوی ترکیباتی چون انواع مواد معدنی مانند آهن، کلسیم، انواع مواد ویتامینی و اسیدهای چرب ضروری بوده که گفتنی است حتی چیزی بیش از 35 درصد ترکیباتش را مواد پروتئینی تشکیل داده اند.
زنبورهای کارگر با انجام عمل گرده افشانی بر روی این گل ها، انواع گرده گل را به صورت دانه هایی ساچمه ای شکل در کیسه های موجود در پاهای عقب خود، ذخیره کرده و جهت تغذیه نوزادان زنبورعسل، به داخل کندو آورده اند.
زنبورداران با استفاده از تله گرده گیرهایی در مسیر ورود زنبورها به داخل کندو، انواع این گرده گل خالص را جمع آوری کرده و پس از خشک نمودن، آن را به شکل پودر در بسته بندی های با وزن های گوناگون، روانه بازارهای فروش نموده اند.
مصرف گرده گل خالص همواره با عسل طبیعی توصیه شده که می تواند با توجه به ترکیبات ذکر شده، از خواص درمانی فراوانی برخوردار باشد.
گرده گل، حاوی مینرال روی بوده و می تواند در درمان مشکلات پروستات مفید باشد. مصرف آن می تواند به افراد دیابتی و کنترل علائم دیابتشان، کمک شایانی نماید و افراد دارای اضافه وزن می توانند مصرف گرده گل را در رژیم غذایی خود جهت کاهش وزن قرار داده باشند.
گرده گل به عنوان یک منبع سرشار از پروتئین، می تواند برای ورزشکاران مفید باشد و به سبب آنکه نام غذای کامل را برای آن انتخاب نموده اند، می تواند برای رشد کودکان نیز مناسب باشد.
مصرف یک گرده گل خالص و اصل، هیچگونه عوارضی نداشته و مصرف کنندگان همواره بایستی گرده گل اصل را از مراکز فروش معتبر در کشور بخواهند.
در حال حاضر شما می توانید با ارتباط داشتن با مراکز فروش معتبر انواع محصولات زنبورعسل ایرانی در شهر شیراز، انواع گرده گل خالص و مرغوب را در نازلترین قیمت خریداری کنید.