چقدر با خواص عسل اسطوخودوس طبیعی آشنایی داشته اید؟ آیا می دانید که امروزه بازارهای خرید و فروش عسل ایرانی، چه نرخ قیمتی را برای آن ارائه داده اند؟
عسل طبیعی امروزه در میان سایر محصولات غذایی، از محبوبیت و فروش بیشتری در کشور ما برخوردار بوده و خانواده های ایرانی از آن در صبحانه و یا به عنوان یک میان وعده مقوی، استفاده کرده و از خواص آن بهره شده اند. بله امروزه عسل طبیعی علاوه بر خواص تغذیه ای، نقش فزاینده ی دارویی و درمانی هم داشته است.
گفتنی است که امروزه از شهد گل های گیاهان دارویی مفید رویش یافته در اکثر مناطق کشور، انواع عسل دارویی توسط زنبورداران برداشت گردیده که خب مصرف هر یک از آنها می تواند خواص منحصربفرد درمانی و دارویی را برای انسان ها داشته باشد.
حتما نام گیاه اسطوخودوس را شنیده اید و می دانید که این گیاه در طب سنتی از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده است. شایان ذکر که در واقع نام اصلی این گیاه، پونه سای بینالودی بوده که گیاهی معطر و از تیره نعنائیان می باشد و در دامنه های کوهستان بینالود در استان خراسان، از رویش خوبی برخوردار بوده و به زبان محلی با نام اسطوخودوس معروف می باشد.
این گیاه از میزان شهد بسیار مطلوبی برخوردار بوده و زنبورداران با مستقر نمودن کلنی های زنبورعسل خود در رشته کوه های بینالود، عسلی دارویی با نام عسل اسطوخودوس را برداشت نموده اند.

عسل اسطوخودوس

معرفی عسل اسطوخودوس

باید اشاره داشت که گیاه اسطوخودوس دارای ترکیباتی چون، سینئول و نپتالاکتون می باشد و از آن در طب سنتی جهت درمان تنگی نفس و ناراحتی های گوارشی استفاده نموده اند که اثرات مثبت درمانی داشته است.
عسل برداشت شده از گل های گیاه اسطوخودوس، عسلی معطر و قهوه ای تیره رنگ بوده که امروزه عمدتا در استان خراسان برداشت می گردد.  گفتنی است که اگر این عسل در خالص ترین نوع خود برداشت شده و مورد مصرف انسان ها قرار بگیرد، می تواند از خواص ذیل برخوردار باشد:

  • تقویت سیستم ایمنی بدن.
  • درمان سرماخوردگی.
  • درمان مشکلات و ناراحتی های گوارشی.
  • ضدمیگرن و سردردهای شدید.
  • درمان روماتیسم و گرفتگی عضلات.
  • درمان مشکلات عصبی.

لازم به ذکر است که عسل اسطوخودوس دارای طبع گرم می باشد و افراد گرم مزاج بایستی در مصرف آن احتیاط کنند. در حال حاضر شما می توانید بهترین عسل اسطوخودوس را با قیمت بسیار مناسب، از مراکز فروش معتبر عسل ایرانی، خریداری کرده و خریدی تضمینی را تجربه نمایید.