عسل تولید شده در الموت از توابع استان قزوین، از جلمه مرغوبترین عسل های تولیدی این استان بوده که در مراکز خرید معتبر، با قیمت بسیار مناسبی قابل خریداری بوده است. این مراکز معتبر کدامند؟
در کشور ما، اگر بخواهیم از تجارتی پرسود و پررونق صحبتی به میان بیاوریم، به جرئت باید ادعا داشته باشیم که با توجه به ایده آل بودن شرایط محیطی و اقلیمی و به خصوص تنوع بسیار فراوان پوشش گیاهی در مراتع و دامنه های کوهستان ها در اکثر مناطق کشور، صنعت زنبورداری از جمله این تجارت های پرسود می تواند لقب بگیرد.
فرآورده ای مهم و بسیار ارزشمندی چون عسل طبیعی که حاصل از فعالیت بسیار دشوار زنبورداران بوده، ماده ای بسیار مهم در دنیای امروزی تلقی گردیده و توانسته در ارتقای سطح سلامت انسان ها، اثرگذاری بسیار مطلوبی را دارا باشد و در حال حاضر به پرفروش ترین ماده ی غذایی نیز مشهور گردیده و از رونق صادراتی قابل توجهی برخوردار می باشد.
با توجه به وجود تولیدکنندگانی معتبر از انواع گونه های عسل طبیعی در کشور، امروزه استان قزوین هم از شرایط خوبی پیرامون صنعت زنبورداری برخوردار بوده و الموت از جمله توابع کوهستانی این استان نام داشته که توانسته نیاز بازارهای استان را به عسلی مرغوب و خالص، تأمین نماید.

عسل الموت

تولید عسل در الموت

بله همانطور که می دانید، وجود شرایط مساعد آب و هوایی و پوشش گیاهی پرتنوع در یک منطقه مانند الموت، می تواند رونق بسیاری خوبی را در صنعت زنبورداری آن منطقه دارا باشد که خوشبختانه در الموت قزوین این امکان وجود داشته و با سرمایه گذاری هایی که هم اکنون صورت گرفته و در آینده نیز می تواند صورت بگیرد، می توان انتظار رونق بیشتری در تولید هر چه بهتر و باکیفیت تر عسل تولیدی در این منطقه داشت.
هم اکنون چیزی نزدیک به 40 تن انواع گونه هایی از عسل طبیعی در این منطقه توسط زنبورداران، برداشت گردیده که مانند سایر مناطق کشور، عمدتا در دو نوبت برداشت پاییزه و بهاره بوده است.
حتما می دانید که مصرف عسل طبیعی و خالص، می تواند خواص درمانی بسیاری را برای انسان ها داشته باشد و مصرف روزانه آن، مورد توصیه تمامی مشاورین و متخصصین تغذیه و گوارش قرار گرفته است.
امروزه متأسفانه برخی از افراد سودجود در بازار، اقدام به عرضه انواع عسل های تقلبی نموده اند که یا از درصد کمی دخالت زنبورعسل برخوردار بوده و یا هیچ درصدی از دخالت زنبورعسل را نداشته و از انواع مواد گلوکزدار تجاری و شیره میوه ها تولید گردیده اند که به هیچ وجه مصرف آنها توصیه نگردیده است.
با توجه به اهمیت خرید و مصرف عسل مرغوب و خالص، شما می توانید انواع مرغوبترین عسل تولیدی در الموت استان قزوین را با قیمتی بسیار مناسب از طریق مراکز خرید معتبر در این استان خریداری کرده و برای کسب آگاهی بیشتر، می توانید با مشاورین فروش در این زمینه، ارتباط مستقیم داشته باشید.