مصرف عسل تولید شده از شهد گل گیاه شوید، چه خواص دارویی را دارا می باشد؟ آیا می دانید که کدام مراکز فروش عسل در کشور، با قیمت ارزانی عسل شوید ممتاز را به عرضه رسانیده اند؟
امروزه مصرف عسل طبیعی، خواص منحصربفرد دارویی و درمانی را برای تمامی انسان ها به همراه داشته و کمتر کسی وجود داشته که از این ماده ارزشمند در برنامه روزانه خود مصرف نکرده باشد. اما خب بنظر می رسد که مصرف کنندگان متفاوتی از عسل طبیعی در جامعه وجود داشته باشد.
دسته اول آن مصرف کنندگانی بوده که تنها به فکر قیمت خرید عسل بوده اند و به هیچ کیفیت عسل را مدنظر قرار نداده اند، چرا که نمی دانند کیفیت عسل از امر مهمی برخوردار بوده است.
و دسته دوم، مصرف کنندگانی جدی از انواع گونه های عسل طبیعی بوده که تنها به دنبال تهیه خالص ترین و مرغوبترین عسل طبیعی بوده اند و کیفیت را فدای قیمت نمی کنند، چرا که می دانند، مصرف عسلی خالص و کاملا ارگانیک بوده که مورد سازگار با بدن انسان ها بوده و می تواند خواص بسیار فوق العاده ی درمانی و تغذیه ای را دارا باشد.
پس بنظر می رسد که با توجه به آنکه توانایی تشخیص عسل اصل از تقلبی هم توسط مصرف کنندگان عادی عسل وجود نداشته، بهترین راهکار برای خرید بدون دغدغه از عسل طبیعی، شناخت مراکز معتبر خرید و فروش عسل ناب ایرانی بوده که با تولیدکنندگان معتبر این محصول، در ارتباط می باشند و انواع عسل شناسنامه دار را روانه بازارهای فروش نموده اند.
حال آیا نام عسل گل شوید را تاکنون شنیده بودید و می دانید که امروزه مراکز فروش معتبر در کشور، عسل گل شوید متماز را علاوه بر کیفیت مطلوبی که داشته، با قیمت ارزانتری هم به عرضه رسانیده اند؟ آیا با خواص مصرف عسل گل شوید، آشنایی داشته اید؟

عسل گل شوید

عسل گل شوید و خواص آن

گیاه شوید با نام علمی Dill از جله گیاهانی یکساله و مهم در طب سنتی جهان بوده که در دشت های شرقی و مرکزی کشور ایران، از رویش خوبی برخوردار بوده است و شهرستان اقلید را از جمله مشهورترین مناطق رویش این گیاه می دانند.
گیاه شوید منبع بسیار غنی از کلسیم، فلاونوئیدها و ویتامین ب کمپلکس بوده که گفتنی است می تواند در ترشح آنزیم ها و هورمن های آرامبخش و همچنین تقویت دهان و دندان، بسیار زیاد موثر باشد.
از جمع آوری شهد گل های این گیاه توسط زنبورعسل، عسل شوید بدست آمده که علاوه بر خواص و ترکیبات خود گیاه شوید، می تواند خواص مصرفی ذیل را برای انسان ها دارا باشد:

  • مفید در درمان تپش های قلب.
  • افزایش دهنده شیردهی مادران.
  • جلوگیری از پوکی استخوان.
  • کاهش کلسترول مضر خون.
  • ضدسرطان.

شایان ذکر که عسل گل شوید؛ دارای رنگی تیره می باشد و در فصل تابستان در دشت های مرکزی و شرقی کشور توسط زنبورداران، برداشت می گردد و روانه بازارهای فروش شده است.
امروزه مراکز فروش معتبر انواع عسل ناب ایرانی، توانسته اند با تولیدکنندگان درجه یک عسل در کشور ارتباط داشته و بهترین و مرغوبترین عسل گل شوید را با قیمت ارزانتری به فروش رسانیده اند.