آیا می دانید که امروزه مراکز خریدی معتبر در کشور، انواع عسل طبیعی و مرغوب را در ارزانترین قیمت خود به فروش می رسانند؟ آیا سایت مشخصی برای معرفی انواع عسل و سفارش آنها وجود داشته است؟
آیا شما هم از مشکلات گوارشی و سوء تغذیه ی خود، خسته شده اید؟ آیا کم خونی داشته و راهکارهای بسیاری را برای جلوگیری از پیشرفت کم خونی خود امتحان کرده اید؟ آیا می دانید که بهترین روش درمانی برای هر کدام از این مشکلات و بیماری ها، می تواند مصرف یک ماده ی گیاهی و دارویی مفید باشد؟
باید گفت که عسل طبیعی با نام دیگر انگبین، یکی از بهترین و مقوی ترین مواد غذایی و دارویی شناخته شده در دنیای امروزی می باشد که همواره از خواص شگفت انگیز آن، انسان ها و افراد بسیاری سود جسته و توانسته اند بر بسیاری از امراض و مشکلات شایع در خود، غلبه نموده باشند، آن هم با تنها مصرف روزانه یک قاشق چایخوری!
یک عسل طبیعی و اصل، مملو از انواع موادی چون، املاح معدنی، انواع مواد ویتامینی، کربوهیدرات، پروتئین و از همه مهم تر انواع مواد قندی ساده و مونوساکاریدی چون گلوکز و فروکتوز بوده که این ماده غذایی را به یکی از گرانبهاترین مواد موجود در دنیا تبدیل نموده است.
بی شک می توان اذعان داشت که در میان محصولات و فرآورده های ناب تولید شده توسط زنبورعسل، عسل طبیعی پرارزش ترین فرآورده ی تولید شده نام داشته و تولیدکنندگان توانسته اند با عرضه مرغوبترین و خالص ترین نوع این ماده، نقش بسزایی را در ارتقای سطح سلامت افراد جامعه ایفا نمایند.
حال تنها نکته ی مهمی که در خرید عسل در بازارهای کشور وجود داشته، تهیه ی عسلی اصل و کاملا طبیعی در مقابل با قیمت مناسب تر و ارزانتر بوده است. آیا می دانید که چگونه می توان عسل اصل را از عسل تقلبی شناخت و آن را تهیه نمود؟

عسل مرغوب

روش شناخت و تهیه عسل اصل

گفتنی است که امروزه در بازارهای خرید و فروش عسل، انواع عسل های تقلبی و مصنوعی عرضه گردیده که مسلما نمی توانند خواص و ارزش یک عسل طبیعی و اصل را دارا باشند و مصرف کنندگان جدی عسل هم بر این مسئله اشراف داشته و شاید در مواقعی به سبب عدم اعتماد به عرضه کنندگان عسل و یا عدم توانایی در شناخت عسل اصل، از خرید عسل منصرف گردیده اند.
حتما هنگامی که برای خرید عسل به یک مرکز خرید فروشگاهی رفته باشید، با انواع مواردی پیرامون نحوه تشخیص عسل اصل از تقلبی مواجه شده اید. خیلی از افراد رنگ عسل را در این امر دخیل دانسته و برخی دیگر، مواردی چون عدم شکرک زدن عسل را عنوان نموده اند.
اما آیا می دانید که هیچ یک از این موارد، نمی تواند به طور قطع به یقین، شما را در انتخاب عسل اصل و تشخیص آن از عسل تقلبی، یاری دهد؟
شایان ذکر است که مواردی چون رنگ عسل، که در شرایط متعدد اقلیمی و آب و هوایی، امکان تعدد زیادی را دارا بوده، و یا بحث شکرک زدن عسل، که به سبب خاصیت تبلور مواد قندی نامضر موجود در ترکیبات عسل به وجود آمده، نمی توانند در تشخیص عسل اصل از تقلبی، راه گشا باشند.
امروزه تولیدکنندگان معتبر عسل در دنیا و در کشور ما هستند که با مجهز بودن به آزمایشگاه های کنترل کیفی و تست مرغوبیت عسل، می توانند به راحتی عسل اصل را از تقلبی تشخیص دهند و امروزه شاهد تولید انواع عسل اصل و شناسنامه دار با برچسب قبول مرغوبیت عسل، بوده ایم که دیگر دغدغه ای را برای مصرف کنندگان عسل، برجای نگذاشته است.
پس بنظر می رسد که در دنیای امروزی و با وجود افرادی سودجو در بازارهای فروش عسل، بهترین راهکار برای خرید عسلی اصل و درجه یک، شناخت تولیدکنندگان معتبر عسل بوده که توانسته اند با تست مرغوبیت عسل در آزمایشگاه های تخصصی خود، انواع عسل اصل و شناسنامه دار را روانه بازارهای فروش نموده اند.
در حال حاضر در کشور ایران، استان هایی چون اردبیل، لرستان، همدان و خوزستان توانسته اند دارای نمایندگی های معتبر در حوزه فروش انواع عسلی اصل و کاملا ارگانیک در سراسر کشور باشند و به نوعی در زمینه حفظ سلامت افراد جامعه، تلاشی بی وقفه را داشته اند.
برای تمامی افراد در جای جای کشور پهناور ایران، امروزه سایت هایی معتبر برای تهیه انواع عسل طبیعی و ارگانیک ایرانی وجود داشته اند که می تواند خریدی بدون نگرانی از قیمت و کیفیت عسل را برای آنان به همراه داشته باشد.