آیا می دانید که چگونه می توان بهترین و خالص ترین عسل را از انواع عسل های تقلبی تشخیص داد؟ قیمت انواع عسل در بازارهای سراسر کشور، چه تغییراتی داشته است؟
به هیچ وجه نمی توان از نقش بسیار مهم و فزاینده مصرف انواع عسل طبیعی و گیاهی در زندگی روزمره انسان ها چشم پوشی نمود، چرا که عسل، ماده ای غذایی و دارویی حاوی تمامی ترکیبات مورد نیاز برای بدن انسان بوده و امروزه توانسته خود را در برنامه غذایی انسان ها، جای دهد.
همواره مصرف کنندگان جدی عسل در سراسر کشور، به دنبال تهیه بهترین و مرغوبترین انواع عسل در بازارهای فروش عسل می باشند، چرا که آنها می دانند که تنها عسل طبیعی هست که می تواند خواص منحصربفردی را دارا باشد.
به گفته مشاورین و متخصصین گوارش و تغذیه، اهمیت مصرف عسل طبیعی به قدری می باشد که می تواند خواص درمانی و تغذیه ای بسیاری را دارا باشد و تنها کافیست که افراد با خواص انواع عسل طبیعی، آشناییت پیدا نمایند.

عسل ایرانی

دغدغه خرید عسل چیست؟

باید اشاره داشت که با توجه به وجود تولیدکنندگان معتبر انواع عسل خالص و ناب در کشور، امروره شاهد ایجاد تقلب هایی در فروش عسل هستیم و افرادی ناشناخته و سودجو، با افزودن موادی چون آب و شکر، قصد در افزایش میزان فروش و سود خود داشته و به نوعی تجارت شکر را پیشه گرفته و سلامت انسان ها برایشان اهمیت نداشته است.
آمارها نشان داده که متأسفانه در میان بازارهای فروش عسل در کشور، شاهد بیش از 50 تا 60 درصد انواع عسل های تقلبی و مصنوعی بوده ایم که یا با دخالت کم زنبورعسل و با تغذیه آب و شکر همراه بوده و یا اینکه اصلا هیچ دخالتی از زنبورعسل را شامل نشده و از موادی چون انواع گلوکزهای تجاری و شیره انواع میوه ها و خرما، تولید گردیده است.
این مسئله، یک دغدغه مهم در میان مصرف کنندگان جدی عسل و حتی بازاری های معتبر در زمینه فروش عسل طبیعی و اصل بوده، چرا که با توجه به این امر، با عدم اعتماد اکثر افراد به عرضه کنندگان و در نهایت با کاهش مصرف کنندگان عسل، مواجه شده اند.
گفتنی است که امروزه در کشور، استان هایی چون لرستان، کردستان، اردبیل، خوزستان، مازندران و اصفهان، دارای تولیدکنندگانی معتبر از انواع عسل طبیعی ایرانی هستند، که می توانند با گسترش نمایندگی های معتبر خود در سراسر کشور و انجام بازاریابی هایی مناسب، بهترین عسل ایرانی دوباره به این بازارهای گاها ناامن خرید و فروش عسل بازگردانند تا دغدغه ای برای خرید عسل اصل، باقی نماند.
شایان ذکر می باشد که کشور ایران یکی از غنی ترین مناطق دنیا از نظر وجود انواع پوشش گیاهی مطلوب در اکثر مناطق استان های خود می باشد و امروزه شاهد تولید انواع عسل های طبیعی و گیاهی در کشور بوده ایم که هر یک خواص منحصربفرد و شگفت انگیزی دارویی و درمانی را دارا بوده اند.
از انواع عسل های طبیعی ایرانی، می توان به عسل گون، عسل آویشن، عسل چهل گیاه، عسل کنار، عسل آفتابگردان، عسل زرشک، عسل گشنیز و عسل جعفری اشاره نمود که می توانند خاصیت های مفیدی را برای شما دارا باشند.
لازم به ذکر است که مصرف انواع عسل طبیعی و اصل، می توانند خواص منحصربفردی چون درمان میگرن، ضدتشنج و صرع، درمان ناراحتی های قلبی، درمان مشکلات گوارشی، ضدچاقی، ضدکم خونی و افزایش میل جنسی را به همراه داشته باشند.
برای آگاهی از قیمت انواع عسل طبیعی که در مراکز فروش معتبر به صورت مستقیم به فروش می رسند و از هیچ افزایش قیمتی برخوردار نبوده اند، می توانید با کارشناسان و نمایندگی های معتبر در سراسر کشور، ارتباط داشته باشید.