آیا می دانید که گونه های مختلف عسل تولیدی در استان لرستان چه می باشند؟
امروزه لیست قیمت ارزان و مناسب انواع عسل طبیعی لرستان، تقاضای فراوانی را
در بازار فروش داشته است.
طبق آمار و ارقام بدست آمده، استان لرستان به جهت دارا بودن طبیعتی مستعد از انواع گونه های گیاهان دارویی و معطر، توانسته با میزان تولید بالغ بر 1500 تن انواع عسل طبیعی توسط یک هزار و 800 زنبوردار فعال خود در سطح استان، رتبه هفتم را در میزان تولید عسل و رتبه اول را در درصد بالای مرغوبیت عسل تولیدی در کشور را دارا باشد.
در این استان، انواع عسل های گون گز و گون کتیرا، عسل آویشن، عسل گشنیز، عسل شتیزه و عسل چندگیاه در مرغوبترین نوع خود تولید و روانه بازارهای فروش گردیده است.
در این بین، عسل گون و عسل آویشن، که در دسته انواع عسل های دارویی این استان قرار داشته، از پرفروش ترین گونه های طبیعی عسل ناب لرستان بوده که قیمت مناسبی را دارا بوده اند.
ضمنا لازم به ذکز است که عسل گون یکی از بهترین نوع عسل ها برای بیماران دارای کم خونی و عسل آویشن از عسل های مناسب برای دیابتی ها می باشد.
شایان ذکر است که مصرف عسل طبیعی و ناب، می تواند خواص منحصربفرد دیگری چون تقویت معده و دستگاه گوارش، تقویت بینایی، تقویت حافظه و مغز، کاهش کم خونی و افزایش دهندگی شیردهی مادران را به همراه داشته باشد.
برای آگاهی از لیست قیمت انواع عسل تولیدی استان لرستان، می توانید از طریق راه های ارتباطی داده شده با عرضه کنندگان و نمایندگان فروش معتبر عسل طبیعی و درجه یک لرستان، به طور مستقیم در ارتباط باشید.