امروزه یکی از بهترین و مناسب ترین انواع عسل های گیاهی، عسل ارگانیک بوده
که خاصیت بالای سازگاری با بدن انسان را داشته و در حال حاضر در استان
لرستان با قیمت خرید مناسبی نیز همراه می باشد.
مصرف کنندگان عسل باید بدانند که مصرف عسل زمانی می تواند در بالاترین نوع تأثیرگذاری و خاصیت درمانی خود قرار داشته باشد که عسلی اصل و کاملا ارگانیک باشد. حال سوال اینجاست که عسل ارگانیک چه نوع عسلی می باشد؟
باید اشاره داشت به این امر که کندوهای زنبور عسل هم گاها دچار آفت ها و بیماری هایی شده و زنبورداران برای دفع این آفت ها، از سموم شیمیایی بسیاری استفاده می نمایند. آیا می دانید که اگر در فرآیند تولید عسل ماده ای شیمیایی دخالت داشته باشد، می تواند از درصد خالصی و ارگانیک بودن عسل بکاهد؟
بله متأسفانه این امر سبب گردیده تا عسل ارگانیک و کاملا طبیعی نباشد. جالب است بدانید که یکی دیگر از عواملی که سبب ارگانیک نبودن عسل شده، خوراندن انواع مواد شیمیایی به زنبورهای عسل جهت زودتر فرارسیدن زمان برداشت عسل از شان ها می باشد که این امر توسط بسیاری از زنبورداران صورت گرفته است.
اما در حال حاضر در کشور، استان لرستان توانسته تولیدکنندگانی معتبر در حوزه تولید انواع عسل ارگانیک دارا باشد که توانسته اند با رعایت کامل استانداردهای لازم برای تولید عسلی ارگانیک، استفاده ننمودن از مواد شیمیایی و استفاده کردن از مواد طبیعی چون چوب و سفال برای ساخت کندوها، به درصد بالایی از مرغوبیت و ارگانیک بودن عسل دست یابند.
لازم به ذکر است که مصرف عسل ارگانیک می تواند با طبع تمامی انسان ها سازگاری داشته و هضم آسانی را دارا باشد و خواصی چون تقویت کنندگی معده، ضدنفخ و مفید برای کاهش کم خونی را دارا بوده است.