آیا می دانید که ژل گیاهی رویال، یکی از محصولات ارزشمند زنبورعسل بوده که خواصی مفید در درمان مشکلات مربوط به نازایی و ناباروری در میان افراد جامعه داشته است؟
ژل رویال را اگر چه که به عنوان یک غذای سلطنتی برای زنبور ملکه می دانند؛ اما باید گفت که امروزه با آزمایشات گوناگونی که بر روی ترکیبات این ماده ارزشمند صورت گرفته، مصرف آن می تواند خواص مفید دارویی و درمانی را برای درمان بسیاری از مشکلات و بیماری ها داشته باشد.
بله ژل رویال، مایعی سفید رنگ و تولید شده توسط زنبورهای کارگر بوده که در کندو عسل، برای تغذیه زنبور ملکه مورد استفاده قرار گرفته و گفتنی است که تفاوت بارز موجود در زنبورهای ملکه با دیگر زنبورهای موجود در کندو عسل نیز، به واسطه همان تغذیه این زنبورها از ماده ای به نام ژل رویال بوده که خب توانسته سبب طول عمر بیش از 5 سال آنها نیز گردد.
اما باید این موضوع را عنوان نمود که ترکیبات موجود در یک ژل گیاهی رویال، به قدری پراهمیت بوده که زنبورداران را مجاب به برداشت این ماده ارزشمند از کندو عسل و عرضه به بازار برای مصرف انسان ها نموده است.
آیا می دانید که مصرف ژل رویال خالص، چگونه توانسته در درمان مشکلات مربوط به نازایی و ناباروری در میان زوجهای جوان، موثر باشد؟ بهترین طریقه مصرف آن چیست؟

ژل رویال نازایی

ژل رویال برای درمان نازایی

در ابتدا باید گفت که ژل رویال یا همان شاه انگبین، ماده ای با ترکیبات بسیار پرخاصیت بوده و از جمله این ترکیبات، می توان به موارد ذیل اشاره داشت:

  • انواع مواد معدنی مانند آهن، کلسیم و فسفر.
  • انواع ویتامین های گروه های A ،B و D.
  • آب.
  • ماده ای به نام کلاژن.
  • انواع اسیدهای چرب و آمینه ضروری مانند آرژین.

شایان ذکر که وجود اسیدهای آمینه موجود در ترکیبات ژل رویال، می تواند مصرف این ماده را برای درمان مشکلات نازایی و ناباروری، از اهمیت ویژه ای برخوردار نموده است.
طبق گفته مشاورین و متخصصین، مصرف ژل رویال می تواند در افزایش تعداد اسپرم و تخمک گذاری و بهبود قوای جنسی در مردان و زنان، اثرات مثبتی را داشته باشد و در حال حاضر، شاید بتوان گفت که بهترین روش گیاهی برای درمان این مشکل شایع در جامعه امروزی بوده است.
در بازارهای امروزی فروش محصولات زنبورعسل، ژل رویال به صورت پودر خالص و به صورت نگهداری شده در فریزر، به عرضه رسیده، تا به زودی فاسد نگردد و خواص خود را از دست نداده باشد.
شایان ذکر که گفتنی است ژل رویال بهتر است به صورت زیر زبانی و همراه با عسل طبیعی مصرف گردد و همواره به مصرف کنندگان توصیه شده تا ژل رویال مرغوب و عالی را از مراکز فروش معتبر خریداری کنند.