چگونه می توان از آخرین نرخ قیمت انواع عسل طبیعی به خصوص عسل شبدر در بازارهای ایران، آگاهی پیدا کرد؟ آیا می دانید که خواص عسل شبدر چیست و چگونه می توان آن را با قیمت مناسب خریداری کرد؟
در دنیای امروزی که پر است از عادت های ناپسند غذایی و شیوع بسیاری از بیماری ها، سلامت افراد جامعه به شدت تهدید شده و انسان ها همواره به دنبال تهیه محصولاتی کاملا گیاهی و طبیعی بوده اند. گفتنی است که اگر این انسان ها با خواص عسل طبیعی آشنا می شدند، بدون شک این ماده جز جدانشدنی از برنامه روزانه آنها می شد، اما خب متأسفانه گاهی اوقات به سبب وجود افراد سودجو، این امر تحقق نیافته است.
بله باید گفت که در بازارهای امروزی خرید و فروش عسل، بالای 50 تا 70 درصد انواع عسل های عرضه شده، تقلبی و مصنوعی بوده اند که یا با تغذیه آب و شکر همراه بوده و یا از انواع مواد نشاسته دار و گلوکزهای تجاری تولید شده اند که خب به هیچ عنوان نمی توانند خواص مفید یک عسل طبیعی و زنده ی برداشت شده از کندو عسل را دارا باشند.
با توجه به اینکه خود مصرف کنندگان عادی عسل هم توانایی تشخیص این عسل های تقلبی را نداشته اند، از خرید عسل منصرف شده و خب بنظر می رسد حق دارند. اما آیا نمی طلبد که برای مصرف همچین ماده ی ارزشمندی که تمامی خواص منحصربفرد دارویی و درمانی را داشته، تلاشی جدی در راستای شناخت مراکز معتبر تولید و خرید آن صورت بگیرد؟
امروزه این تنها آزمایشگاه های تخصصی و کنترل کیفی مواد غذایی بوده اند که می توانند به آسانی عسل اصل را از تقلبی تشخیص داده و می توانند به مصرف کنندگان عسل این اطمینان را بدهند که عسل، کاملا خالص و قابل مصرف می باشد. پس همواره توصیه شده تا با شناخت از یک مرکز خرید معتبر، عسل طبیعی را تهیه نمایید تا از طرفی دغدغه ای هم پیرامون قیمت خرید عسل نداشته باشید.
اگر از مسئله ی مهم چگونگی خرید عسلی اصل بگذریم، خوشبختانه امروزه در کشور ما شاهد تولید گونه های بسیار متفاوتی از انواع عسل های دارویی و درمانی بوده ایم که خب مصرف هر یک از آنها خواص درمانی مفیدی را دارا می باشد. آیا می دانید که عسل شبدر یکی از گونه های عسل دارویی و سرشار از مواد معدنی بوده و از خواص درمانی زیادی برخوردار می باشد؟

عسل شبدر

آشنایی با عسل شبدر

شبدر یکی از گیاهان دارویی با طبع گرم می باشد که در طب سنتی از خواص مفید دارویی و درمانی برخوردار بوده است. گفتنی است که گیاه شبدر می تواند در تقویت دستگاه گوارش، تصفیه خون و تنگی نفس مفید بوده و دم کرده آن به سبب دارا بودن ماده ای به نام فیتواستروژن به عنوان یک ماده ی طبیعی در بهبود علائم مربوط به دوران یائسگی، از خواص مفید و تأثیرگذاری برخوردار می باشد. مواد معدنی موجود در این گیاه هم، سبب شده تا جهت درمان کم خونی هم مفید واقع گردد.
شایان ذکر که شهد مرغوب و معطر موجود در این گیاه، زنبورعسل را علاقه مند به تولید عسل از این گیاه نموده و حتی گرده شبدر هم از خواص مفیدی برای خود زنبورهای موجود در کندو، برخوردار می باشد.
عسل شبدر خالص و کاملا طبیعی که از شهد گل های این گیاه بدست آمده، دارای رنگ عقیقی روشن بوده و می تواند خواص درمانی زیر را برای مصرف کنندگان داشته باشد:

  • ضدقارچ و باکتری.
  • تقویت کننده روده و معده.
  • بهبود تنگی نفس.
  • بهبود دردهای عادت ماهیانه.
  • مفید برای دیابت.
  • درمان دل درد.
  • تقویت بینایی.
  • درمان سرفه و گلودرد.

در حال حاضر در سایت های معتبر مراکز فروش عسل ایرانی، شما می توانید ضمن آگاهی از آخرین تغییرات قیمت عسل طبیعی به خصوص عسل شبدر در بازارهای کشور آگاهی پیدا کرده و با در ارتباط بودن با مشاورین در این حوزه، بهترین عسل شبدر را با قیمت مناسبی خریداری کنید.