آیا می دانید که در مراکز معتبر صادراتی انواع عسل طبیعی ایرانی، شرایط ویژه ای برای صادرات عسل کوهستان های سبلان در سرعین استان اردبیل به تمامی بازارهای کشور به وجود آمده است؟
امروزه در کشور پهناور و بسیار غنی ایران از لحاظ تنوع بسیار زیادی در پوشش گیاهی گیاهان دارویی مفید، مراتع و کوهستان هایی بکر، همواره شاهد تولید انواع گونه هایی از عسل دارویی بوده ایم که هر یک از خواص مفید دارویی و درمانی برخوردار می باشند.
در حال حاضر به جرئت می توان گفت که استان اردبیل با تولید چیزی نزدیک به 3 تا 5 هزار تن عسل طبیعی به طور سالیانه، توانسته جز سه تولیدکننده ی برتر کشور نام گرفته باشد و نیاز بازارهای استان و حتی دیگر بازارهای کشور را به عسلی مرغوب و خالص، پاسخگو بوده است.
گفتنی است که در استان اردبیل، شهرستان سرعین در دامنه کوهستان های سبلان، عسل طبیعی را به عنوان سوغاتی معروف خود معرفی نموده و اگر به این استان و شهرستان سفر نموده باشید، حتما از عسل سرعین خرید داشته اید. آیا می دانید که در کوهستان های سبلان استان اردبیل، چه گونه هایی از عسل طبیعی برداشت شده و مصرف خالص ترین نوع آنها که از مراکز معتبر صادراتی تهیه گردیده، می تواند چه خواص درمانی را دارا باشد؟

عسل صادراتی

انواع عسل طبیعی سبلان

همانطور که متوجه شدید، در حال حاضر در کشور ما، استان اردبیل از جمله تولیدکنندگان معتبر عسل ایرانی نام داشته و گفتنی است که امروزه بیش از 2500 نفر زنبوردار در این استان مشغول به حرفه زنبورداری بوده که از تعداد نزدیک به 115 هزار کندو عسل مدرن و بیش از 3 هزار کندو عسل بومی، بهره برداری نموده اند.
شایان ذکر که گونه های مفید گیاهان دارویی مانند گون، آویشن و بابونه در دامنه های سبلان، سبب شده تا انواع عسل گون، عسل آویشن و عسل بابونه از شهد گل های این گیاهان تولید شده باشد که خب اگر از مراکز فروش معتبر در سرعین و اردبیل تهیه گردد، می توانند دارای خواص مفیدی را برای انسان ها داشته باشند.
عسل گون یکی از بهترین گونه های عسل تولیدی در این استان بوده که از جمله پرفروش ترین ها نام داشته و می تواند در درمان کم خونی و حتی سنگ کلیه، خواص مفیدی را دارا باشد. عسل گون دارای رنگ روشن و زرد بوده و در دو نوع عسل گون گز و گون کتیرا موجود می باشد.
عسل آویشن هم یکی از انواع عسل های مفید با درصد ساکاروز خوبی بوده که گفتنی است یکی از عسل های مناسب برای دیابتی ها نیز می باشد.
مصرف روزانه عسل طبیعی و خالصی که در مراکز فروش معتبر خریداری شده، می تواند برای تمامی افراد با سنین گوناگون و در طبع های مختلف، مناسب باشد و همواره مورد توصیه مشاورین تغذیه و گوارش قرار گرفته است.
اما خب با توجه به اهمیتی که خالص بودن و کاملا ارگانیک بودن عسل، از اهمیت بالایی برخوردار بوده، امروزه بایستی تمامی مراکز تولید و صادرات عسل طبیعی، دارای آزمایشگاه های معتبر تست و کنتزل کیفی عسل بوده باشند تا عسلی اصل و شناسنامه دار به بازار روانه گردد و در ارتقای سطح سلامت افراد جامعه، گامی مهم صورت گرفته باشد.
خوشبختانه مراکز صادراتی عسل ایرانی در استان اردبیل و شهرستان سرعین، توانسته اند بهترین و مرغوبترین انواع عسل دارویی و درمانی را با شرایط ویژه و بدون هیچ واسطه ای، به بازارهاس سراسر کشور، صادرات نمایند.
جهت کسب اطلاع بیشتر پیرامون شرایط صادرات عسل سرعین، می توانید با کارشناسان مراکز معتبر صادرات عسل، ارتباط مستقیم داشته باشید.