عسل گون یکی از انواع عسل های دارویی و درمانی مناسب برای بیماران کم خونی
بوده که امروزه با نازلترین قیمت در کیفیتی درجه یک و کاملا خالص در استان
لرستان تولید و به عرضه می رسد.
عسل یکی از مقوی ترین و خوش طعم ترین مواد غذایی با طبعی معتدل بوده که بنا به ترکیبات بی نظیری چون انواع مواد معدنی، ویتامین ها، مواد مغذی و کربوهیدرات ها توانسته خواص منحصربفرد دارویی و تغذیه ای را به همراه داشته باشد.
اما باید گفت که یکی از انواع عسل هایی که خاصیت درمانی فوق العاده ای برای تمامی افراد و به خصوص بیماران کم خونی داشته، عسل گون طبیعی بوده که امروزه در استان لرستان در مرغوبترین نوع خود تولید گردیده است.
عسل گون که از شهد شیرین گیاه گون تولید گردیده، در دو نوع عسل گون گز و گون کتیرا موجود بوده که هر یک در دسته انواع عسل های دارویی قرار داشته و رنگ روشن زردی را دارا بوده اند.
مصرف روزانه عسل گون طبیعی به خصوص در صبحانه، می تواند علاوه خاصیت انرژی بخشی بالا، خاصیت خونسازی فوق العاده ای را برای افراد دارای کم خونی داشته باشد و به آنها توصیه گردیده است.
شایان ذکر است که مصرف عسل گون علاوه بر خاصیت خونسازی می تواند خواص ذیل را دارا باشد:
ضدالتهاب مثانه، خاصیت آرام بخشی و تقویت اعصاب، تقویت حافظه، موثر در درمان بیماری های چشمی، مفید برای درمان ناراحتی های کلیوی.
با توجه به اینکه استان لرستان توانسته مرغوبترین عسل تولیدی در کشور را دارا باشد، عسل گون درجه یک و خالص لرستان هم در این استان یکی از پرفروش ترین انواع عسل های گیاهی بوده که با قیمتی بسیار مناسب به فروش رسیده است.