آیا می دانید که خواص مصرف عسل بلوط خالص چیست؟ قیمت بهترین عسل بلوط در بازارهای خرید و فروش عسل، چه نرخی داشته و چگونه می توان آن را خریداری کرد؟
مصرف کنندگان جدی عسل طبیعی، همواره به دنبال آشنایی با خواص انواع گونه های عسل طبیعی تولید شده در کشور هستند تا با انتخاب بهترین نوع آن، شاهد اثرات مثبت دارویی و درمانی جهت حفظ سلامت خود باشند.
اما این مصرف کنندگان عسل، باید بدانند که تنها دانستن خواص مفید یک عسل، گواه بر آن نبوده که مصرف آن می تواند خواص مفیدی را داشته باشد و این افراد باید در خریداری خالص ترین و مرغوبترین نوع عسل، تلاشی جدی نمایند که البته امروزه با وجود درصد بالایی از انواع عسل های تقلبی در بازار، این امر هم از نگرانی های جدی مصرف کنندگان عسل بوده است.
به یاد داشته باشید که همواره مواردی چون رنگ عسل و یا شکرک زدن عسل، که گاها از سوی برخی از عرضه کنندگان ناشناخته در بازار عنوان شده، ملاک معتبری در شناخت یک عسل اصل از تقلبی نبوده و جالب است بدانید که این عسل طبیعی و اصل بوده که شکرک می زند و عمدتا این عوامل جهت فروش بیشتر و تبلیغات عرضه کنندگان ناشناخته و سودجو، عنوان گردیده است.
با توجه به وجود گونه های مفیدی از عسل طبیعی در بازار، آیا با نام عسل بلوط یا عسل شاه بلوط، آشنایی داشته اید و می دانید که چگونه باید عسل مرغوب و خالص را با توجه به جود تبلیغات گوناگون و عرضه کنندگانی ناشناخته، خریداری کرد؟

عسل بلوط و خواص آن

گفتنی است که درخت بلوط، درختی با ارتقاع نزدیک به 50 سانتی متر، دارای گل های نر و ماده که گل های نر به صورت شاتون های استوانه ای و گل های ماده به صورت سه تایی موجود در یک پیاله، بوده است که بومی آمریکا و اروپا می باشد و در کشور ما در استان های شمالی کشور خودرو بوده است.
گفتنی است که تکثیر این درخت به صورت بذر صورت گرفته و با توجه به مقدار شهد فراوانی که داشته، زنبورهای عسل بشدت علاقه مند به جمع آوری شهد از گل های آن داشته اند و جالب است بدانید که چیزی نزدیک به 50 کیلوگرم عسل در یک هکتار از این درخت، تولید و برداشت گردیده است.
در کشور ما، گونه های متفاوتی از درخت شاه بلوط وجود داشته که می توان به شاه بلوط هندی و شاه بلوط کارنیا اشاره داشت که شایان ذکر است که شاه بلوط هندی، تحمل بسیار بالایی را در زمستان های سرد ایران داشته و با توجه به میزان فراوان شهدی که داشته، عسلی مرغوب از آن برداشت گردیده است.
لازم به ذکر که عسل شاه بلوط را با رنگ قرمز و قهوه ای خاصی که داشته، می شناسند و مصرف طبیعی ترین نوع آن، خواص مفید دارویی و درمانی را برای انسان ها به همراه داشته است.
مصرف عسل شاه بلوط که نوعی آنتی اکسیدان طبیعی بوده، می تواند در درمان عفونت های دستگاه ادراری و درمان گردش خون ضعیف، کمک شایانی را نماید و مصرف آن قبل از خواب هم می تواند در درمان یبوست مفید واقع گردد.
در حالی که امروزه در بازارهای خرید و فروش عسل، دو اصل کیفیت و قیمت، دو اصل جداناپذیر تلقی گردیده، شما می توانید با ارتباط داشتن با مراکز فروش معتبر انواع عسل ایرانی، عسل شاه بلوط خالص و طبیعی را با قیمت بسیار مناسبی خریداری کنید.