مرکز صادرات و تولید عسل در استان اصفهان، امروزه شرایط ویژه ای را برای صادرات انواع عسل طبیعی مرغوب و باکیفیت به بازارهای سراسر کشور را داشته است. چگونه می توان از این شرایط آگاه شد؟
در حال حاضر می توان گفت که استان اصفهان از جمله پایگاه های معتبر در تولید انواع فرآورده های زنبورعسل به خصوص عسل طبیعی نام داشته و همواره شاهد تولید گونه های مختلفی از عسل طبیعی در این استان بوده ایم.
عسل طبیعی، فرآورده ای بسیار مهم و پرخاصیت از زنبورعسل بوده که حاوی ترکیباتی چون، انواع مواد معدنی، ویتامین هایی چون کا و سی، کربوهیدرات ها، پروتئین و انواع مواد قندی مونوساکاریدی چون گلوکز، فروکتوز و ساکارز بوده که هر چقدر درصد ساکارز پایینی را داشته باشد، از مرغوبیت بالایی برخوردار بوده است.
تولیدکنندگان معتبر عسل در استان اصفهان همواره توانسته اند با مجهز بودن به آزمایشگاه های تخصصی مواد غذایی، عسلی با درصد بالایی از ارگانیک بودن را تولید کرده و عسلی شناسنامه دار را روانه بازارهای فروش نموده اند.
در این مراکز تولیدی و صادرات عسل در اصفهان، مراحل بسته بندی عسل در شرایطی کاملا استاندارد و با دستگاه های بسته بندی باکیفیتی صورت گرفته است. گفتنی است که امروزه بسته بندی عسل در کشورهای اروپایی و در ایران، در ظروف شیشه ای و پلی اتیلنی در وزن های نیم کیلویی و یک کیلویی انجام گرفته و روانه بازارهای فروش گریده است و از اهمیت بالایی نیز برخوردار می باشد.
امروزه شرایط ویژه ای برای صادرات انواع عسل دارویی و درمانی در استان اصفهان به وجود آمده و مراکز فروش در این استان می توانند با کارشناسان این مراکز فروش، جهت صادرات عسل طبیعی و خالص، ارتباط مستقیم داشته باشند.

خواص عسل مرغوب اصفهان

عسل در درجه اول باید در کیفیت بالایی برخوردار باشد و مستقیما از زنبورعسل و کندو عسل، تهیه و برداشت گردیده باشد و در درجه بعدی، از قیمت خوبی در بازار برخوردار بوده تا نرخ فروش بیشتری را برای عرضه کنندگان و از طرفی صرفه اقتصادی برای مصرف کنندگان داشته باشد.
بنا به گفته تمامی مشاورین تغذیه و گوارش، مصرف کنندگان عسل باید نهایت تلاش خود را در خریداری عسلی مرغوب و خالص نموده باشند تا خواص مفید این ماده ارزشمند را در درصد بالایی بهره مند گرددند.
عسل تولید شده در استان اصفهان، یکی از مرغوبترین عسل های تولیدی در کشور نام داشته که مصرف آن می تواند خواص درمانی ذیل را برای افراد جامعه داشته باشد:

  • عسل طبیعی سرشار از آهن و کلسیم بوده و می تواند خواص مفیدی را برای افراد دارای کم خونی داشته باشد.
  • عسل درمان کننده مشکلات گوارشی، نفخ معده و یبوست می باشد.
  • عسل قوی ترین آنتی اکسیدان با خواص ضدآلودگی و ضدباکتریایی بوده که همواره نقش مفیدی را در درمان و پیشگیری از سرطان داشته است.
  • مصرف عسل طبیعی، در افزایش میل جنسی بسیار زیاد موثر بوده و همواره مصرف آن در دوران بارداری و پس از آن جهت افزایش میزان شیردهی مادران، از خواص مفیدی برخوردار بوده است.
  • و خواص دیگری چون تقویت بینایی، حافظه، مغز، آرامش اعصاب، درمان التهابات مثانه و دفع سنگ کلیه را دارا بوده است.

شما می توانید با در ارتباط بودن با مراکز صادراتی معتبر عسل طبیعی در استان اصفهان، از شرایط ویژه صادرات مرغوبترین عسل کشور، آگاهی پیدا کنید و دغدغه ای پیرامون قیمت و کیفیت آن نداشته باشید.