آیا می دانید که امروزه در شهر مشهد امکان آن برقرار شده تا انواع عسل ناب ایرانی را با قیمتی مناسب و کیفیتی مطلوب، از عرضه کنندگان معتبر آن، خریداری کرد؟
از جمله فرآورده ها و محصولات ناب زنبورعسل، عسل طبیعی بوده که زنبورهای کارگر نقش بسیار عمده ای را در تولید این ماده ارزشمند داشته اند و امروزه به جرئت می توان گفت که عسل طبیعی، نقش فزاینده ی دارویی و تغذیه ای را برای افراد جامعه داشته است.
در حال حاضر استان خراسان را می توان از دیگر پایگاه های مهم تولید انواع عسل ناب ایرانی دانست که توانسته علاوه بر نیاز بازارهای داخلی خود در شهر مشهد و دیگر شهرها، بازارهای دیگر استان ها را نیز پاسخگو باشد.
گفتنی است که شرایط مطلوب آب و هوایی حاکم بر اکثر مناطق استان خراسان، به خصوص استان خراسانی جنوبی، سبب شده تا امروزه علاوه بر گونه های مهمی از عسل ایرانی، دو گونه ی دارویی خاص و مفیدی از عسل طبیعی، یعنی عسل زرشک و عسل عناب را تولید نموده و به بازارهای شهر مشهد، صادراتی مهم داشته باشند.
اگر شما هم از مصرف کنندگان جدی عسل طبیعی بوده باشید، علاوه بر اینکه دغدغه ی کیفیت عسل طبیعی را داشته اید، قیمت آن هم برایتان مهم بوده و همواره خواهان تهیه عسلی مرغوب در مقابل با قیمت مناسبی بوده اید. اگر چه که برخی از افراد واسطه و سودجو در بازارهای خرید و فروش عسل سبب شده اند تا قیمت عسل رو به افزایش باشد و گاها با عرضه انواع عسل های بی کیفیت هم مواجه بوده ایم.
اما خوشبختانه امروزه شما می توانید با شناخت تولیدکنندگان معتبر عسل ایرانی در استان خراسان، عسلی ناب و مرغوب را با قیمتی خوب در بازارهای شهر مشهد خریداری کنید. حال آیا می دانید که خواص مصرف گونه های خاص از عسل طبیعی تولید شده در استان خراسان، چه بوده است؟

عسل ایرانی

خواص عسل زرشک

عسل زرشک که از شهد گل های گیاه دارویی زرشک تولید شده که دارای طبعی تفریبا سرد بوده که مصرف آن در بهترین نوع خود می تواند خواص ذیل را دارا باشد:

  • بهبود مشکلات کبدی.
  • جلوگیری از آفت دهان و آلرژی.
  • تصفیه خون و رفع چربی خون.
  • مفید برای مشکلات کیسه صفرا.

خواص عسل عناب

عسل عناب هم که شهد گل های گیاه عناب تولید شده، سرشار از انواع ویتامین ها به خصوص ویتامین C بوده و می توان به انواع دیگر ترکیباتیی چون فیبر و اسیدهای چرب اشباع نشده در عناب نیز مواردی مهم را ذکر نمود.
گفتنی است که مصرف عسل عناب خالص و طبیعی، می تواند خواص ذیل را دارا باشد:

  • درمان سرماخوردگی و آسم.
  • پاک کننده کبد.
  • تصفیه کننده خون و کمک به هضم غذا.
  • تقویت حافظه.
  • کنترل فشار خون و اثرات مثبت درمان نازایی.

شما می توانید انواع عسل ناب ایرانی به خصوص عسل عناب و عسل زرشک خالص را با قیمتی بسیار مناسب در بازارهای شهر مشهد، خریداری کنید و برای آگاهی از لیست قیمت انواع عسل ایرانی در مشهد، می توانید با مشاورین در این حوزه، ارتباط مستقیم داشته باشید.