امروزه زنبورداران می توانند با خرید انواع داروهای مجاز برای درمان بیماری های زنبورعسل با قیمت مناسب، اقدامی مناسب را برای درمان به موقع بیماری موجود در کندو عسل و زنبورعسل صورت داده باشند.
شاید از جمله دغدغه های برخی از زنبورداران پیرامون صنعت زنبورداری و تولید انواع فرآورده های ناب زنبورعسل، بیماری ها، آفت ها، انگل ها و کنه های موجود و شایع در کندو عسل بوده که خب به جرئت می توان گفت که می تواند آثار مخربی را در تولید هر چه بهتر و بیشتر محصولات و فرآورده های زنبورعسل داشته باشد.
اهمیت شناخت نوع بیماری و آفت موجود در کندو عسل به این سبب بوده که امروزه به جرئت می توان ادعا کرد که صنعت زنبورداری از جمله صنایع ارزشمند شناخته شده در دنیای امروزی بوده و فرآورده های حاصله از آن به طور جد توانسته نقش مفید دارویی و تغذیه ای را برای انسان ها  داشته باشد.
در حال حاضر شما می توانید با ارتباط داشتن با مشاورین باتجربه پیرامون شناخت انواع بیماری ها و دیگر موارد و مشکلات موجود در کندوهای عسل و زنبورها، مناسب ترین داروی موجود برای درمان بیماری مورد نظر را خریداری کنید تا در تولید هر چه بهتر محصولات ناب زنبورعسل، گامی مهم را برداشته باشید.
حال آیا می دانید که انواع داروهای زنبورعسل چه بوده و چه کاربردهایی برای درمان کدام بیماری و یا کنه داشته اند؟

خرید زنبورعسل

لیست داروهای زنبورعسل

همانطور که متوجه شدید، شناخت نوع بیماری موجود در میان زنبورهای کندو عسل، می تواند به زنبورداران کمک کند تا با استفاده درست و بجا از  داروی مورد نظر جهت رفع آن بیماری، خطر آسیب به کندوعسل و تولید نامرغوب فرآورده های زنبورعسل را از میان ببرند.
از انواع داروهای مفید برای بیماری های زنبورعسل، می توان به موارد ذیل اشاره داشت:
نئوکسی وت: با نام Neoxy vet که ترکیبی از نئوماسین، اکسی تتراسایکلین و مولتی ویتامین و به صورت پودر محلول در آب می باشد، جهت پیشگیری و درمان بیماری لوک اروپایی و آمریکایی مورد استفاده قرار گرفته است.
اسید اگزالیک: گفتنی است که این دارو در درمان کنه واروآ، یکی از کنه های مهم و شناخته شده زنبورعسل، مورد استفاده به صورت محلول قرار گرفته که با سرنگ هایی بر روی زنبورهای موجود در کندو، ریخته می گردد.
پارا دی کلرو بنزن: ماده ای سفید رنگ جهت مبارزه با لارو پروانه موم خوار مورد استفاده قرار گرفته است.
از جمله دیگر انواع داروهایی زنبورعسل، می توان به مواردی چون متیل بروماید، هایو کلین، واروسید و فستوکسین اشاره داشت که شما می توانید با ارتباط داشتن با مشاورین و عرضه کنندگان معتبر انواع داروهای مجاز زنبورعسل، علاوه بر خواص مصرف آنها، از لیست قیمت این داروها نیز آگاهی پیدا کرده و خریدی آسان و ارزان را صورت دهند.