آیا می دانید که خواص زهر زنبورعسل چیست؟ آیا می دانید که امروزه با توجه به قیمت بالای زهر خشک زنبورعسل در بازارهای دنیا، کدام مراکز فروش در کشور، قیمت خوبی را برای آن عرضه داشته اند؟
گفتنی است که یکی دیگر از فرآورده های مفید و پرخاصیت دارویی و درمانی زنبورعسل، زهر زنبورعسل بوده که امروزه آن را به عنوان گران قیمت ترین فرآورده ی زنبورعسل شناخته اند و قیمت معادل با 6 گرم طلا را برای آن، معرفی نموده اند.
بله زهر زنبورعسل که ماده ای تلخ مزه و دارای بیش از 80 درصد آب بوده، از همان روزهای بدو تولد زنبورهای کارگر تا دو الی سه هفته پس از آن، توسط غدد ترشح زهر، تولید می گردد و از آن پس متوقف می گردد.
زهر زنبورعسل، مایعی شفاف دارای بویی تند و با قابلیت بالای انحلال در آب و اسید برخوردار بوده که گفتنی است از مقاومت بالایی در برابر حرارت هم برخوردار می باشد. از جمله ترکیبات موجود در زهر زنبورعسل، می توان به موارد ذیل اشاره داشت:

  1. بیش از 8 نوع پروتئین.
  2. انواع پپتیدهایی چون ملیتین و MCD.
  3. آنزیم های گوناگونی چون فسفو لیپاز.
  4. آمین های بیوژنیک مانند هیستامین.
  5. انواع مواد معدنی چون کربن، نیتروژن، گوگرد، کلسیم و فسفر.
  6. بیش از 20 جز فرار با نام فرومن مانند Iso pentanol.

گفتنی است که همواره این ترکیبات موجود در زهر زنبورعسل، از گذشته های بسیار دور تا به امروزه، در درمان بسیاری از بیماری ها موثر بوده و امروزه از آن با نام زنبوردرمانی هم یاد کرده اند.
شایان ذکر که ترشح زهر در زنبورها، رابطه ی مستقیمی با میزان گرده گل مرغوب موجود در طبیعت داشته و هر چه این میزان بیشتر بوده باشد، خب میزان زهر هم بیشتر بوده و گفتنی است که در فصول مختلف سال و در شرایط گوناگون، ترکیبات موجود در زهر زنبورعسل هم، تفاوت داشته است.
امروزه زنبورداران با استفاده از دستگاه های مخصوص با نام دستگاه زهرگیری زنبورعسل، بدون حتی کوچکترین آسیبی به زنبورها، اقدام به استخراج زهر نموده اند و چون دارای خاصیت اسیدی بوده، بلافاصله در مجاورت با هوا، خشک می گردند که امروزه هم به صورت خشک شده در بازار موجود می باشند.
حال با توجه به اینکه متوجه ترکیبات موجود در زهر خشک زنبورعسل شدید، آیا می دانید که خواص درمانی زهر زنبورعسل، چه بوده است؟

زهر زنبورعسل

خواص درمانی زهر زنبورعسل

باید گفت که همواره زهر زنبورعسل خواص درمانی بسیاری را از گذشته های دور تا به امروزه برای انسان ها داشته و مهم ترین آنها، درمان دردهای مفصلی و آرتروز و رماتیسم بوده است. از جمله دیگر خواص درمانی زهر زنبورعسل، می توان به موارد ذیل اشاره داشت:

  • درمان بیماری MS.
  • درمان بیماری های عصبی.
  • کاهش کلسترول خون.
  • بیماری های پوستی.
  • درمان دردهای قاعدگی.
  • ناتوانی های جنسی.
  • درمان واریس پا.
  • درمان آسیب های آرنج و زردپی.

امروزه شما می توانید زهر خشک زنبورعسل را با قیمت بسیار مناسبی از مراکز فروش معتبر انواع فرآورده های زنبورعسل خریداری کنید و جهت آگاهی بیشتر، با کارشناسان در این حوزه، ارتباط مستقیم داشته باشید.